Raytracing niet aanwezig bij launch Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein-fans die met smacht op Youngblood zitten te wachten kregen vandaag van Bethesda een klein cadeautje toegeworpen door een vervroegde releasedatum, al zal deze doelgroep er wel genoegen mee moeten dat hun RTX-kaart nog niet veel extra voor de game zal doen. Ondersteuning voor raytracing wordt namelijk pas later toegevoegd.

In een gesprek met Venturebeat liet game director Jerk Gustafsson weten dat raytracing op een later moment middels een patch zal worden toegevoegd. NVIDIA’s engineers – die verantwoordelijk zijn voor de raytracing-support in Youngblood – zijn namelijk nog bezig om dit helemaal strak te krijgen.

“We’re working together with Nvidia on that, but raytracing won’t be available at launch. The engineers at Nvidia are still hard at work getting that solution to look as good as possible for the game, and the date is still to be determined. But from what we’ve seen so far, it’ll be good.”

NVIDIA zet momenteel behoorlijk hard in op raytracing en probeert deze technologie een extra boost te geven door diens RTX Super-serie goed op de kaart te zetten. Je ontvangt Wolfenstein: Youngblood tijdelijk zelfs helemaal gratis wanneer je een RTX Super-GPU aanschaft. Omdat NVIDIA een benevolent bedrijf is, krijg je er ook Remedy Entertainments Control bij.

Wil je weten hoe Wolfenstein: Youngblood speelt en eruitziet (zonder RTX dus) voordat je de aanschaf definitief maakt? Kom dan aanstaande donderdag naar Centraal Station Utrecht – Hoog Catharijne en laat je kop effe zien bij de Game Mania. Daar kun je vanaf 20:00 samen met onze eigen Peter en Tom de launch van de game vieren.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren