Sea of Thieves-team verklaart nieuwe inventory; belooft verbetering

Met de komst van de Cursed Crews-update voor Sea of Thieves is ook de minimalistische inventory van het spel op de schop gegaan, en daar is lang niet iedere speler even blij mee. Piraten uit de Sea of Thieves-gemeenschap schrijven het opslagsysteem af als onwennig, aanzienlijk trager en alles behalve bugvrij. Daar reageert Rare nu formeel op, middels een forumpost van Mike Chapman, Design Director van het online spel.

Chapman kaart allereerst aan dat er omtrent deze update te weinig transparantie is geweest. De omhaal van de inventory is een ingrijpende, en Rare ziet in dat deze eerder gecommuniceerd had moeten worden met de spelers.

Om vanaf heden wél weer transparant te werk te gaan, haalt Chapman de achterstand in met een verklaring van waarom dit systeem geïmplementeerd is. Onoverzichtelijke tonnen en meer geklooi met knoppen, daar moet immers een reden voor zijn.


Volgens Rare is de verandering broodnodig, om later meer uitbreiding op de formule van Sea of Thieves te kunnen leveren. Zo moeten de tonnen uiteindelijk ook meer soorten voedsel, munitie en zelfs zeldzame schatkaarten bevatten, waardoor ze niet langer enkel voor één soort opslag kunnen dienen.

Although barrels are purely just for resources at the moment, we want to support more possibilities for what could be inside a barrel. Part of the experience of exploring the world is coming across a message in a bottle and finding an emergent quest, and we’ll shortly be adding the chance to find maps in barrels.

Beyond this, we want to add a greater variety of items in barrels that can surprise players while adventuring the world, rather than barrels being purely about supplies.

Naast de aanstaande uitbreiding van alle soorten resources, wordt de nieuwe aanpak rondom inventory ook nog eens aangescherpt met Quality of Life (QoL) verbeteringen. Zo moet een take all en store all binnenkort diens intrede doen, en wordt er ook gewerkt aan meer overzicht in bijvoorbeeld de uiteenlopende Cursed Cannonballs.

Chapman erkent daarbij dat alle veranderingen een grote impact hebben op hoe spelers de kern van het spel ervaren, en dat er mogelijk wat nieuwe muscle memory moet worden getraind om snel te navigeren in de nieuwe menuutjes. Dat wil Rare vanaf nu dus weer met ultieme transparantie en communicatie aanpakken, waarvoor de fora, Reddit en Discord voortaan weer nauwgezet in de gaten worden gehouden.

Meer weten over de toekomst van Sea of Thieves? Lees en luister na wat Rare voor ons in petto heeft aan de hand van ons Sea of Thieves interview van afgelopen Gamescom…

  1.   
    PSPfreaky's avatar

    Ik heb nog nooit een developer gezien die elke keer zoveel nieuwe bugs kan creëren als Rare dat nu doet met de updates. Ze hadden dit nooit mogen releasen zonder dit goed intern te testen en te testen met Pioneers (voor de feedback). Er zijn genoeg Pioneers die uren besteden om de nieuwe features te testen, feedback te geven en dan wordt er opeens niet naar ze geluisterd… Stel de update dan wat uit.

  2.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    Sinds een jaar of twee ervaar ik Rare als enorm transparant met hun community, maar they dropped the ball on this one. Dan wel weer netjes dat ze met dit statement komen, maar deze update had inderdaad wel wat meer in lijn mogen zijn met de community en pre-release tests.