Video's gepubliceerd voor 14 augustus 2018 zijn helaas niet meer te bekijken.

5 verbeterpunten die Sea of Thieves subliem kunnen maken…

Nu de lancering van Sea of Thieves een feit is, kunnen we eindelijk los in Rare’s piratensimulator. En hoewel dat allemaal leuk en aardig is, laat de daadwerkelijke content soms te wensen over. Hoe kan dat beter? Wij stellen alvast vijf verbeteringen voor die over de komende maanden aan Sea of Thieves toegevoegd zouden kunnen worden!

Ben je het volledig (on)eens met onze selectie of heb je zelf betere punten van aandacht voor Rare? Laat het ons vooral horen! We discussiëren graag verder over de toekomst van Sea of Thieves

  1.   
    Mark89NL's avatar

    Nee mee eens ik blijf de game top vinden ondanks dat nog niet alles erin zit

  2.   
    mattioza's avatar

    Rare heeft er natuurlijk voor gekozen om Sea of Thieves meteen volledig uit te brengen voor 60 euro en dan verwacht je (op zijn minst) toch wel deze eerste 4 punten bij release. Daarnaast zijn er nog zoveel andere mogelijkheden, alleen al de elementen die in open world games gebruikt worden zoals craften, meer items, collectables, skill tree, … Er werd vooraf ook al verschillende keren een uitgebreide (open) beta (uitgebreid, ten opzichte van de volledige release) georganiseerd, misschien was het beter om daar maar een 3 tal schatkaarten aan te bieden, zodat de spelers wat minder verzadigd waren van de basic game nog voor hij uitkwam. Hier op Gamersnet werd ook de vraag/pijnpunt gesteld in voorbereidende video’s, van snakken naar meer content, dat toch wel achterwege bleef bij de volledige release. En ik denk niet dat het er op gameplay-technisch vlak zal komen, waarschijnlijk nog wel op cosmetisch vlak de komende maanden. Nu nog hopen dat het niet Sims-gewijs via betalende DLC pakketten komt, zo van: ‘wil je een huisdier?’ Nou dan kan je het huisdierenpakket aanschaffen voor 5 euro.

  3.   
    Tom's avatar

    De angst voor te weinig content werd vooraf inderdaad behandeld, maar is ook in onze uiteindelijke review gewoon aan bod gekomen. Ik ben echter van mening dat een groot gedeelte van die frustratie te overbruggen is door de vlotte gameplay. Als je met een paar man een avondje lang ervoor gaat zitten, hoef je je echt niet te vervelen met hoeveel de game nu levert. Over verloop van tijd wordt het echter wel dringend zaak dat de content opgeschroefd wordt.

    De geruchten gaan nu wel dat huisdieren mogelijk microtransacties zullen betreffen, maar ik neem aan dat Rare ook echt wel hard klust aan ‘gratis’ verbreding van het gehele concept. Er zijn al legio statements van het team waarin ook zij benadrukken bekend te zijn met het hekelpunt van Sea of Thieves.

  4.   
    mattioza's avatar

    Klopt. Maar Rare heeft toch altijd de ambitie getoond om die langdurige ervaring te bieden. En als je het, zoals heel wat spelers, na 2 bonte avonden wel gezien hebt, snap ik wel dat mensen zich bekocht voelen voor hun aankoop van 60 euro. Zeker als je na het spelen van de beta’s het idee had van de basis is leuk, en de overtuiging/gevoel/hoop had dat ze het element van de missende content tegen de release gingen oplossen. Rare wordt hier duidelijk voor afgestraft in de internationale reviews door verwezen te worden naar de middelmatigheid van de gemiddelde 7. Zeker omdat Rare ook niet een kleine indie ontwikkelaar is, die zijn eerste game uitbrengt. Rare is al meer dan 30 jaar actief in de game-industrie en heeft een paar honderd medewerkers. Maar goed, ze hebben hun verkopen binnen, dus het zal hun intern worst (terwijl het niet in de game zit) wezen.

  5.   
    Tom's avatar

    Ik denk juist dat die ambitie ze niet ontschoten is. Dit is Rare’s eerste ‘eigen’ game sinds jaren, die nota bene ook een soort oogappeltje was voor een groot deel van het ontwikkelteam. Sea of Thieves is iets waar ze jarenlang mee aan de slag wilde, maar pas na veel vechten mee aan de slag mochten van Microsoft.

    Er is al openlijk gecommuniceerd dat ze de huidige formule aan willen dikken en meer content willen creëren. Lijkt me sterk dat Microsoft ze nu weer van het project haalt om ze op Kinect Sports Rivals 2 te zetten, of een remaster van Viva Piñata. Voor zowel Rare als Microsoft moet (vooral met dat cijfergemiddelde) duidelijk zijn dat iedereen beter af is wanneer ze door blijven sleutelen aan deze titel.