Patrick Söderlund vertrekt bij EA

Als je Electronic Arts een klein beetje volgt, komt de naam Patrick Söderlund je wel bekend voor: toen DICE in 2006 werd overgenomen door de gigant, werd directeur Söderlund onderdeel van het bestuur van het bedrijf. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de verspreiding van de krachtige Frostbite Engine onder EA-games, zodat later ook games als Dragon Age: Inquisition en Mass Effect: Andromeda erop draaiden. Binnenkort komt er echter een einde aan Söderlunds werkzaamheden binnen het bestuur van EA: later dit jaar vertrekt de beste man.

Patrick has been a trusted business partner and a great friend, and his inspiring leadership has had an outstanding impact on EA. As an integral part of the management team for many years—including as head of Worldwide Studios and, most recently, Chief Design Officer—he’s been an agent of change and transformation.

Aldus directeur Andrew Wilson. Het is niet bekend waar de carrière van Söderlund hem na Electronic Arts heen zal voeren, aangezien Wilson noch Söderlund zelf hier informatie over hebben gegeven. Wel zegt EA dat het een aantal van zijn teams gaat reorganiseren om het gat dat Söderlund achterlaat, op te vullen.

The SEED team led by Johan Andersson will join our studios group to continue driving advanced design and innovation at the leading edge of games. [W]ith new games and content playing a vital role in our networked future, the EA Originals and EA Partners teams led by Rob Letts will join our Strategic Growth group.

Desondanks zal het verlies van Söderlund er hard inhakken bij EA, aangezien de Chief Design Officer van behoorlijk grote invloed was. Alleen de tijd zal leren hoe zijn vertrek uit zal pakken voor de uitgeversgigant.

  1.   
    Petor's avatar

    Goede keuze. Niks meer te halen voor hem na Battlefront 2. Zijn baas neemt daar zelf niet eens de verantwoordelijkheid voor. Wegwezen!