MENU

Dynamische resolutie Call of Duty: Advanced Warfare op Xbox One; PS4-versie is 1080p

In een zogeheten ‘AMA-sessie’ op Reddit heeft ontwikkelaar Sledgehammer zich uitgelaten over de framerate en resolutie op de new gen-versies van Call of Duty: Advanced Warfare. Zoals gebruikelijk in de franchise draait de game op beide platformen op 60 frames per seconde. In de resolutie is echter wel verschil te vinden tussen de PlayStation 4- en Xbox One-versie.

Terwijl de PlayStation 4-versie van Call of Duty: Advanced Warfare ‘gewoon’ op een resolutie van 1080p (oftewel 1920×1080) draait, heeft Sledgehammer voor de Xbox One-versie de trukendoos van stal moeten halen. De minimale resolutie van de Xbox One-editie is namelijk 1360×1080, dat vervolgens dynamisch geschaald wordt naar 1080p:

Minimum XboxOne resolution is 1360×1080, and dynamically scales from there to full 1080p. That’s over 50% increase from last year. Advanced Warfare runs native 1080p on PS4.
Both running at rock solid 60fps.

  1.   
    Tom 2.0's avatar

    Opvallende resolutie op de Xbox One. Dezelfde techniek wordt gebruikt in video compressing (met widescreen pixels), maar hier doen ze het in de hoogte. Ik denk dat niemand er last van zal hebben. Goede innovatieve oplossing! 😉

  2.   
    Overload14's avatar

    Ik snap echt niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om op 1080p te spelen eigenlijk.

  3.   
    3333/3333's avatar

    ”Overload14″ schreef, "Ik snap echt niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om op 1080p te spelen eigenlijk. "

    Omdat de meeste gamers tegenwoordig wel een scherm hebben met een resolutie van 1920×1080 en upscaling is toch altijd minder scherp.

  4.   
    Danielle.k's avatar

    Erik Rommel schreef, "

    ”Overload14″ schreef, "Ik snap echt niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om op 1080p te spelen eigenlijk. "

    Omdat de meeste gamers tegenwoordig wel een scherm hebben met een resolutie van 1920×1080 en upscaling is toch altijd minder scherp. "

    Je gaat het pas zien op moment dat je beide versies op 2 TV`s naast elkaar zet, op moment dat je alleen maar een Xbox One in huis hebt staan met een goede TV dan zal je 1e reactie zijn dat het er goed uit ziet.

    Op moment dat je beide versie`s naast elkaar zet met 2 dezelfde TV`s denk ik nog steeds dat het verschil minimaal zal zijn, maar er zijn natuurlijk altijd mierenneukers onder de gamers 😆 .

  5.   
    Supermario's avatar

    ”Overload14″ schreef, "Ik snap echt niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om op 1080p te spelen eigenlijk. "

    Dat is heel simpel. Mensen/Gamers hebben genoeg van de 720p games en hebben een nieuwe console gekocht die 1080p zouden moeten aankunnen.Dus dan willen zo ook games die op 1080p draaien. anders kan iedereen wel weer zijn xbox of ps2 uit de kast halen om daar weer op te gaan gamen

  6.   
    HWSHHZ's avatar

    Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt?? Het klinkt behoorlijk interresant…

  7.   
    FireBallz's avatar

    ”Overload14″ schreef, "Ik snap echt niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om op 1080p te spelen eigenlijk. "

    nee, ik zou er ook geen probleem van maken als hij niet draait op 1080p

  8.   
    gamepower's avatar

    Erik Rommel schreef, "

    ”Overload14″ schreef, "Ik snap echt niet waarom mensen het zo belangrijk vinden om op 1080p te spelen eigenlijk. "

    Omdat de meeste gamers tegenwoordig wel een scherm hebben met een resolutie van 1920×1080 en upscaling is toch altijd minder scherp. "

    daar heb je MH rommel weer, een upscalling is minder scherp, waar bent jij eigenlijk mee bezig?
    ik heb een smartTV en een sony 3d home cinema die automatische de beelden in 1080 zet , ik zie zelfs oude DVD waarvan ik zeg wow, en jij komt nu uitleggen dat upscalling minder is?waar bazeer jij je op? zijn alle remakes niet met upscalling?

  9.   
    3333/3333's avatar

    Een lagere resolutie die geupscaled wordt naar 1080p is nooit net zo scherp als native 1080. Is dat een verassing?

  10.   
    Tom 2.0's avatar

    HWSHHZ schreef, "Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt?? Het klinkt behoorlijk interresant… "

    In de breedte is de game even scherp als op de PS4, maar in de hoogte is de game ”platter” gemaakt. Dit wordt vervolgens weer uitgerekt in je Xbox One. Het kost minder kracht omdat minder pixels van informatie voorzien hoeft te worden. Het is een slimme oplossing.

  11.   
    gamepower's avatar

    Erik Rommel schreef, "Een lagere resolutie die geupscaled wordt naar 1080p is nooit net zo scherp als native 1080. Is dat een verassing?
    "

    nogmaals geeft mij een link of geef me iets waar jij je op bezeerd als je gelijk hebt…. leg ik me daar bij neer!
    maar laat me beelden zien van jou gelijk, word iedere game niet geupscaled op de consoles?

  12.   
    Fabianb's avatar

    gamepower schreef, "

    ”Erik Rommel” schreef, "Een lagere resolutie die geupscaled wordt naar 1080p is nooit net zo scherp als native 1080. Is dat een verassing?
    "

    nogmaals geeft mij een link of geef me iets waar jij je op bezeerd als je gelijk hebt…. leg ik me daar bij neer!
    maar laat me beelden zien van jou gelijk, word iedere game niet geupscaled op de consoles?"

    Hij heeft gelijk. Upscaled 1080p is neppe 1080p.

    Hierover nog een discussie gevonden over GameFaqs waar het wel aardig wordt uitgelegd: http://www.gamefaqs.com/boards/691088-xbox-one/67673728

  13.   
    Moon-Hero's avatar

    Aaaah. Discussies met de meester😃 😀

  14.   
    3333/3333's avatar

    gamepower schreef, "

    ”Erik Rommel” schreef, "Een lagere resolutie die geupscaled wordt naar 1080p is nooit net zo scherp als native 1080. Is dat een verassing?
    "

    nogmaals geeft mij een link of geef me iets waar jij je op bezeerd als je gelijk hebt…. leg ik me daar bij neer!
    maar laat me beelden zien van jou gelijk, word iedere game niet geupscaled op de consoles?"

    Bij upscaling rek je een kleinere afbeelding uit tot een groter formaat. Bij een native resolutie wordt er niks uitgerekt, de afbeelding is al in exact de juiste resolutie. Als je dat niet wil begrijpen ga ik het je ook niet verder uit leggen.

  15.   
    HWSHHZ's avatar

    Tom 2.0″][quote=”HWSHHZ schreef, "Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt?? Het klinkt behoorlijk interresant… "

    In de breedte is de game even scherp als op de PS4, maar in de hoogte is de game ”platter” gemaakt. Dit wordt vervolgens weer uitgerekt in je Xbox One. Het kost minder kracht omdat minder pixels van informatie voorzien hoeft te worden. Het is een slimme oplossing.[/quote]

    Ahaaa bedankt Tom 2.0, das duidelijk en helder!! 🙂 😉