MENU

Call of Duty-maker: het Amerikaanse leger kan nog wat van game-marketing leren

Dave Anthony, de schrijver en regisseur van de twee Call of Duty: Black Ops-games, vindt dat de Amerikaanse overheid nog wat kan leren van de manier waarop games geadverteerd worden. Dat liet hij weten tijdens een lezing op een Atlantic Counsel-bijeenkomst.

De beste manier om Amerikanen te overtuigen van legeracties die normaal niet met open armen worden ontvangen, is volgens Anthony om deze te marketen als een videogame:

When we have a new product that has elements that we’re not sure how people will respond to, what do we do as a corporation? We market it, and we market it as much as we can – so that whether people like it or not, we do all the things we can to essentially brainwash people into liking it before it actually comes out.
Momenteel zijn veel Amerikanen er niet blij mee dat steeds meer scholen worden bewaakt door gewapende beveiligers, maar Anthony gelooft dat marketing dit sentiment kan veranderen:
Imagine the concept of something like a ‘school marshal’. Now these guys are US soldiers who are in plainclothes, whose job and part of their responsibility is to protect schools. The public won’t like it, they’ll think it’s a police state. All of these are solvable problems.
Anthony vergelijkt de Amerikaanse overheid vervolgens met Call of Duty:
I look at the US military and government, ironically, as having some of the very same problems as what the Call of Duty franchise has. We are both on top of our game. We are both the best in the world at what we do. We both have enemies who are trying to take us down at any possible opportunity. But the difference is, we know how to react to that.
Anthony had nog veel meer te zeggen, onder andere over de extremisten in Irak en Syrië. Zijn volledige lezing is hieronder te bekijken.

  1.   
    Thijs.'s avatar

    Wat een waus :s

  2.   
    Moon-Hero's avatar

    Klinkt echt ‘merica 😆

  3.   
    FireBallz's avatar

    Waarom moet zo’n man commentaar leveren op een leger dat voor zijn land strijd?

  4.   
    3333/3333's avatar

    Ik zie de parallel eerlijk gezegd wel een beetje. Het is tegenwoordig onder veel mensen net zo populair om Amerika te haten als het voor gamers is om Call of Duty te haten.

    Maar als het puntje bij het paaltje komt halen veel gamers toch ieder jaar weer die nieuwe Call of Duty en zij we in tijden als dit toch maar wat blij dat Amerika het beste leger ter wereld heeft.

  5.   
    Hillianii's avatar

    Achterlijk?

  6.   
    Connorkill's avatar

    Haha ik zie het al voor me; Prepare for allout warfare against the middle east, featuring jets and cruise missiles. With improved graphics and fish AI. Coming this fall 😆