Twitch belooft transparantie op het gebied van sponsoring

Miljoenen gamers maken gebruik van Twitch en dat vereist veel servers en een groot team aan medewerkers. Die moeten uiteraard allemaal betaald worden en het geld daarvoor haalt Twitch binnen via sponsorcampagnes.

In een nieuw blog-bericht laat Twitch weten dat het “complete transparantie” wil wanneer het op deze advertenties aankomt. Het bedrijf betreurt dat dergelijke sponsorcampagnes een slechte naam hebben gekregen en wil daar zelf verandering in brengen:

Because of a lack of clear best practices and shifting regulatory guidelines, coupled with a sometimes less-than-transparent sponsor relationship, these kinds of campaigns have become a bit of a dark corner in the industry, and that’s bad for everyone.
Twitch gaat een transparant beleid voeren en hoopt dat de rest van de industrie snel zal volgen:
While we have always encouraged our broadcasters to acknowledge if they are playing games as part of a promotional campaign, we are now establishing a much more transparent approach to all paid programs on our platform and hope that it sets a precedent for the broader industry. Simply put: We want complete transparency and unwavering authenticity with all content and promotions that have a sponsor relationship.
Als onderdeel van dit nieuwe beleid zal alle gesponsorde content gemarkeerd worden door middel van een tag. Ook in Tweets over de content zal duidelijk gemaakt worden dat het hier om sponsoring gaat. Dit lijkt ons een eerlijk en consumentvriendelijk beleid, waar veel partijen nog wat van kunnen leren.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren