Als je nu heel veel kunde hebt in het maken van singleplayer-games, dan ben je fucked. Electronic Arts behandelt je als een melaatse, Google is je liever kwijt dan rijk, zelfs een franchise als Avengers is je niet gegund, je komt bijna nergens aan de bak want veel van de grote uitgevers zien geen heil in verhalende games. Ze leveren veel te weinig geld op en zijn niet interessant voor de meest kwetsbare doelgroep, de kiddo’s.
Jade Raymond is de moeder van Assassin’s Creed en Watch Dogs en heeft sindsdien heel veel pech gehad. Ze werkte aan een singleplayer-Star Wars-game, maar daar moest EA niks van hebben; ze sloten de studio. Ze werkte aan een game voor Google Stadia, maar Google heeft zelden vertrouwen in hun eigen projecten; ze sloten de studio.
Maar gelukkig, ze is terecht. Ze heeft een eigen gamestudio opgericht, wat normaliter een zeer risicovolle onderneming is, maar ze heeft ook al een uitgever gevonden die voor haar garant wil staan: Sony. Als één van de laatste strijders voor verhalende games zal PlayStation ervoor zorgen dat Jade Raymond kan doen wat ze het beste kan: games maken. En dat gunnen we haar en onszelf van harte.
Jade Raymond introduces Haven, a new Montreal-based game development studio working on an original, new IP for PlayStation: https://t.co/98Iug9Em0V pic.twitter.com/hTjLsDNbbV
— PlayStation (@PlayStation) March 16, 2021
Ze deelt het verhaal zelf via PlayStation Blog en ze is daar bijzonder openhartig. Goed verhaal, lekker kort!
Ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen
Graag, dat is de kracht van PlayStation.