Na het debacle rond de release van Halo Infinite is het tijd om vooruit te kijken en ontwikkelaar 343 Industries doet goed zijn best om de community op de hoogte te houden. In een video van drie kwartier lang schuiven vier van de ontwikkelaars aan om vragen van fans te beantwoorden. We stellen aan je voor Sandbox Designer Quinn Delhoyo, Lead World Designer John Mulkey, Gameplay Director Troy Mashburn en Campaign Art Lead Justin Dinges.
Er worden een aantal dingen besproken, zo zal de wereld van Halo Infinite een dag-en-nacht-cyclus krijgen en dat heeft ook invloed op de omgeving. Zo zullen in de nacht Phantoms rondvliegen met zoeklichten, wat het allemaal erg spannend moet maken, maar andere dingen zijn weer gemakkelijker, want veel Grunts zullen op dat moment slapen. Ook heeft het weer invloed, al zal dat nog niet erg extreem zijn; verwacht geen sneeuwstormen en ander extreem weer.
Daarnaast wordt duidelijk dat de eerste missies van Halo: Combat Evolved (en vooral Silent Cartographer) leidend zijn voor het gevoel van deze game. Ergo: open wereld met meerdere kampen die je vrij kunt benaderen.
Wat bovenal opvalt is hoe goudeerlijk de ontwikkelaars zijn en de Community Manager heeft ook vragen geselecteerd waar “nee” op moet worden geantwoord. Twee voorbeelden: “kun je dual wielden” en “kun je als Elite spelen?” Dat kan dus niet en de meeste ontwikkelaars zouden de vragen niet eens selecteren (negatieve prikkels enzo), maar dikke pluim dat 343 Industries gewoon elke vraag aandurft en daar een goudeerlijk antwoord op geeft.
Hoewel we erg kritisch zijn op het ontwikkelproces van de game, is het goed om te zien dat 343 Industries open en eerlijk is over de ontwikkelingen. Het was als fan van Halo dan ook een heerlijke video om te bekijken. Hulde!
Halo: Infinite moet in de herfst verschijnen voor de Xboxen en pc.