Review: Spider-man DLC 2: Turf Wars

Lees ook de Spider-man review
Lees ook de Spider-man: The Heist review

“In de vorige review heb je kunnen lezen dat The Black Cat aan het roven is geslagen in New York! Ondertussen heeft Hammerhead de zoon van Black Cat ontvoert en wil hij de maffia in de stad overnemen. Na veel misleiding en nog meer gevechten is de kat vertrokken en moet Spider-man achter Hammerhead aan. Hij heeft er een hard hoofd in…

Zoals je hierboven kunt lezen (en lees het in je hoofd met een “previously on”-stem) voelt de DLC drieluik van Spider-man erg als een tekenfilmserie. Het is niet het grote epos als de basisgame, maar laat je een aantal missies spelen die een afgesloten verhaal vormen met een beperkt aantal karakters. Het tweede deel heet Turf Wars en zoals de naam doet vermoeden is het bijna-oorlog in New York omdat de verschillende maffia-families onder druk staan van Hammerhead. Wij doken de DLC in en onze bevindingen lees je hier.

Geweldig begin

Het begin van Turf Wars is geweldig. Spider-man is in deze tijd goed bevriend met de lokale politie en hij wordt ingezet door kapitein Yuri Watanabe om te helpen bij het oppakken van Hammerhead. Jij moet al vriendelijke buurman de bewakers zo lang mogelijk afleiden, zodat een politieteam het gebouw waar Hammerhead zich bevindt kan infiltreren. Zoals in de vorige review duidelijk werd is dit al een behoorlijke kluif, want de makers gaan ervan uit dat je inmiddels erg goed bent geworden in het spel. Gevechten zijn enorm uitdagend en waar je in de basisgame sommige gadgets zelden gebruikte, kom je daar niet meer mee weg. Niet alleen het aantal tegenstanders is hoog, ook wordt er weer een nieuwe variant geïntroduceerd, uitgerust met jetpack en schild. En deze zijn niet gemakkelijk te verslaan.

De missie loopt niet af zoals men had gehoopt en dit wordt met prachtige cutscenes verteld. Vooral het interieur van Hammerheads landhuis is een knap staaltje programmeerwerk en is het sfeervolste stukje game in Spider-man. Na de geweldige introductie van Turf Wars is de DLC vergelijkbaar met zijn voorganger, met veel missies waar je moet onderzoeken, afluisteren en volgen. Dat zijn niet de leukste momenten en zeker het stuk waar je met je Spider-bot moet bespieden en afluisteren voelt met de haren erbij gesleept en “gameplay-verlengend”. Wel kom je erachter dat Hammerhead veel wapens heeft kunnen stelen van de Silver Sable, wat hem een behoorlijk krachtige tegenstander maakt.

Weer Screwball

Qua submissies kun je een terugkeer van influencer Screwball, die haar internetgekkies weer op Spider-man afstuurt voor zoveel mogelijk likes. Daarbij introduceert ze wel een nieuwe minigame, waar je in dit geval moet sluipen om het leven van een gijzelaar te redden. Daarbij worden ditmaal ook drones en lampen gebruikt om je op te sporen. De missies zijn vermakelijk en Screwball is tof, maar ik had een tweede “kleinere” superschurk geen overbodige luxe gevonden.

Conclusie

Met Turf Wars wordt het fantastische Spider-man weer met twee tot drie uur verlengd en dat is natuurlijk tof. Toch maakt dit deel minder veel indruk als The Heist, omdat The Black Cat hierin geen rol speelt en de chemie tussen haar en Spider-man het eerste deel zo tof maken. Ook is het aantal subquests echt te beperkt en Screwball is echt niet voldoende. We verwachten geen Scorpion of Green Goblin, maar iets meer was geen overbodige luxe geweest. Wil je simpelweg meer Spider-man met een hogere moeilijkheidsgraad, dan is Turf Wars een prima uitbreiding, maar helaas is het minder vermakelijk als The Heist was.

Spider-man: Turf Wars is los verkrijgbaar voor 7,99 maar als je de Game of the Year-editie van de game aanschaft zit Turf Wars er gewoon bij.

  1.   
    tijn80's avatar

    Ik vond deze juist leuker dan de 1e. Maar nr 3 is mijn favoriet 😉