Dit is hoe Dead Space’ ontwikkeling viel en nipt opstond

Dik negen jaar na dato staat het eerste Dead Space nog steeds in de boeken als een legendarisch stukje interactieve horror. Onder leiding van Glen Schofield creëerde het inmiddels opgeheven Visceral Games een revolutionair beangstigend spel, wat klaarblijkelijk qua ontwikkeling zijn eigen helse scenario’s heeft moeten doorstaan.

Toenmalig executive producer Schofield (die na het sluiten van Visceral zijn eigen weg ging door Sledgehammer Games mede op te richten) spreekt zich nu uitgebreid uit over precies die obstakels. In een minidocumentaire van Ars Technica verhaalt de beste man over de vuistregels die het ontwikkelteam aanhield, maar ook hoe dat ze soms in benauwde situaties bracht.

Hoe werd Dead Space zo eng als het nu nog altijd gevonden wordt? Kijk en gruwel mee met Ars’ nieuwste aflevering van War Stories:

🍞 De Lunchtip is een (werk)dagelijkse rubriek waarin we interessante content rondom gaming delen. Van diepe documentaires tot gortdroge memes; je vind het doordeweeks in de middag op Gamersnet!

Heb je zelf een goede tip voor de lunchpauze? Geef het door via de Hub, Discord of Twitter en verrijk de middag van je medegamer!

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren