Hoe oud de blokkendoos ook wordt, Minecraft is en blijft een smaakmakende game om zo mooi mogelijk te tweaken op pc. Met de hulp van Cody “Sonic Ether” Darr kunnen nu ook de high-end systemen zich weer aan een nieuwe uitdaging wagen: Minecraft met “ray tracing” graphics.
Toegegeven, de Minecraft-video’s die recentelijk op Twitter wat viraliteit vonden, zijn niet het officiële ray tracing van NVIDIA, maar een nieuwe instelling in de shader mods van Sonic Ether, vaak afgekort tot SEUS. Hier heet het realistisch uitrekenen en afbeelden van lichtstralen “path tracing”.
Het resultaat blijft desalniettemin verbluffend mooi, zelfs in een blokkendozenspel van dik tien jaar oud:
they added ray tracing in the new minecraft shader dev build i am absolutely shitting myself pic.twitter.com/sEbY78Vuz5
— notglacier (@notglacier) 30 maart 2019
Messing around a bit more
you can do indirect lighting and stuff now pic.twitter.com/X8q3msBen7
— notglacier (@notglacier) 30 maart 2019
🍞 De Lunchtip is een (werk)dagelijkse rubriek waarin we interessante content rondom gaming delen. Van diepe documentaires tot gortdroge memes; je vind het doordeweeks in de middag op Gamersnet!
Heb je zelf een goede tip voor de lunchpauze? Geef het door via de Hub, Discord of Twitter en verrijk de middag van je medegamer!
https://twitter.com/notglacier/status/1112016426418630656 –
Het is geen Ray tracing zoals hij hier corrigeert,
@Alfa Warrior: Dat staat ook gewoon in het nieuwtje, toch? 🙂
Dat, maar heel letterlijk gezien, gebruikt “path tracing” ook juist het idee achter ray tracing. Die technologie rekent lichtinvallen uit per afzonderlijke straal, terwijl path tracing die stralen bundelt in clusters. Althans, zo beschrijft Sonic Ether het zelf.