Mocht je de remake van Resident Evil 2 écht willen ervaren als het origineel, dan zal Capcoms keuze voor het cameraperspectief je misschien niet kunnen bekoren. Met de hedendaagse third-person camera, vervalt immer een groot deel van Resident Evils claustrofobische charme.
Mod-maker Enveloping SoundsEnveloping Sounds kon het echter niet laten nostalgische gamers dat gevoel te ontnemen; hij zette zich ertoe de vaste camerahoeken van het origineel terug te brengen naar de remake.
Tot op zekere hoogte is Enveloping Sounds’ project geslaagd, maar lang niet álles in de game leent zich blijkbaar voor de stokoude perspectieven. Sommige regio’s in het “nieuwe” Resident Evil 2 zijn simpelweg te donker om speelbaar te krijgen met de mod.
Volgens de maker van de mod zijn deze regio’s bestemd om spelers meer gebruik te laten maken van de zaklamp.
Middels een reactie op zijn eigen YouTube-video laat Enveloping Sounds weten dat de mod hierdoor soms niet even praktisch én pleasing is, maar er zijn kansen voor verbetering.
Ook het schietwerk moet met de “fixed camera angles” (FCA) enigszins op de schop, wil de mod ooit écht een speelbaar alternatief vormen. In hoeverre Enveloping Sounds denkt dat verder af te kunnen ronden, is nog enigszins onzeker. Het animo lijkt echter wel bijzonder hoog, met nu al bijna 200.000 views op zijn recente video’s over de mod.
Zou jij Resident Evil 2 nog eens dunnetjes overdoen met deze klassieke framing, of voldoet de remake op zichzelf al voldoende?
Deze mod was al in ontwikkeling voordat RE2 remake was gereleased. Op YouTube stonden video’s op release dag online.
Ik hou het wel bij over de schouder. Ik hou niet zo van fixed camera angle. Re 1 Remastered wil ik graag uitspelen maar die fixed camera angle weerhoud mij ervan om door te spelen.
Maar dit is zeker leuk voor mensen die fixed camera angle wel leuk vinden.