Resident Evil 2, 3 en 7 next-gen patch bevalt bij sommigen niet echt

Sinds deze week zijn Resident Evil 2, 3 en 7 volledig next-gen (of current-gen, wat jij wil) en dat is natuurlijk prachtig. Zombies zijn nog ondoder, Het haar van Chris zit nog voorbeeldiger en ray tracing… MIJN GOD, RAY TRACING! Ik kan niet meer zonder hoor. Maar wat als je bakkie dat niet trekt? Dan rol je die patch toch lekker weer terug…

Ja, of niet, omdat dat niet gaat. Pc gebruikers hebben met dit fenomeen te maken. Op de PS5 en Xbox Series X|S maakt het uiteraard geen zak uit, maar op de pc heeft de next-gen (of current-gen) patch wel wat voeten in de aarde. Wie de game voorheen echt nét kon draaien qua specs, komt nu bedrogen uit. De minimumvereisten zijn sinds de patch namelijk wat gewijzigd, waardoor het kan voorkomen dat sommigen de game ineens niet meer kunnen draaien. Wie nochtans een bescheiden Windows 8 pc met een GTX 760 of Radeon R7 260x bezit, moet nu toch echt upgraden naar op z’n minst een GTX 960 of Radeon Rx 460. En dat Windows 8 kan ook echt niet meer. Dat moet zeker Windows 10 worden.

En dan hebben we het niet eens gehad over de mods die de upgrade sloopt. Resident Evil spelers zijn ook niet vies van een beetje modding, wat wel blijkt uit het aanbod ‘met deze mod zie je Lady Dimitrescu in d’r blote tetten’ mods. Maar goed, ook mods lijken dus te lijden onder de upgrade, en dan in het bijzonder VR mods, aldus UploadVR.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. Pauzeer voor mijn part die update heel rap en blijft tegen Steam zeggen dat het op moet taffen met z’n update als je nog een OG gaming rig rockt. Want eerlijk, zo bijzonder is de update voor jou dan toch al niet.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren