Je kunt veel zeggen over de dedicated Halo-ontwikkelaar 343 Industries, maar nooit dat ze niet dedicated genoeg zijn over “hun eigen” franchise. Het anno 2014 verschenen Halo: The Master Chief Collection is daar een schrijnend voorbeeld van, nadat deze ook in januari 2019 (!) nog steevast onderhouden wordt met veelgevraagde updates.
De zogenaamde MCC January Update van afgelopen week wordt de remaster-bundel van de originele Halo-spellen wederom verrijkt met verbeteringen, waaronder eentje die voor velen erg ingrijpend uit zou kunnen pakken: modern aiming.
Naast geinige statistieke en nieuwe Skulls is met name deze nieuwe feature een veelgevraagde voor 343 Industries. Volgens veel gamers voelt de aim acceleration van de remasters “gewoon niet goed”, waarvoor dit eens en voor altijd de oplossing moet zijn, aldus 343.
In wezen zijn de deadzones van de analoge pookjes aangepast, met waarden die meer lijken op die van bijvoorbeeld Halo 2: Anniversary, Halo 4 of oudere relieken uit het verleden van de shooter-reeks.
Hierdoor wordt het makkelijker te draaien over de X- en Y-as, terwijl de diagonalen misschien wat “stroever” aan zullen voelen.
Spelers kunnen, na het binnenhalen van de January Update, zelf kiezen voor wat voor soort richtwerk ze zelf het fijnst vinden.
Meer weten over hoe 343 Industries tot op de dag van vandaag nog bugs wegpoetst, speellijsten updatet en The Master Chief Collection op-en-top probeert te houden? Check dan ook vooral de volledige patch notes van de laatste update…
Goede zaak die staan achter hun product.
Wat heb ik een lol gehad met Halo, zeker met Halo 3 zowel de single als multiplayer. Ik kan wel begrijpen dat mensen dit nog steeds spelen.
@DB Ries: ik vind halo ook top .hopelijk komen er nog een paar delen .
wel echt een pluim voor micrsoft voor de hoeveelheid ondersteuning voor de game en in het algemeen met oa de backwards compatibility van de xbox one