Dit artikel is een vervolg op een eerdere discussie tussen Salim en Peter in GN Fanzone: Halo #2
Wat is er toch met 343 Industries aan de hand? De studio was jaren het vlaggenschip van Microsoft en de Xbox Series X zou natuurlijk lanceren met Halo Infinite. Wanneer deze game gaat verschijnen weet niemand, maar de geruchten gaan dat zelfs 2021 niet gehaald gaat worden. Het maken van een game is enorm zwaar en het is moeilijk om met de druk om te gaan als het Halo betreft. Maar waarom blijft 343 Industries zo hangen in het verleden? En met het verleden bedoel ik: The Master Chief Collection.
Tot in den treure worden de oude versies van Halo opgepoetst. Nu moet je begrijpen dat niet 343 Industries maar ontwikkelaar Bungie (Destiny 2) verantwoordelijk was voor alle games tot en met Reach en het lijkt erop dat de mensen bij 343 Industries zulke grote fans zijn van de oude games, dat de nieuwe game een beetje wordt vergeten. Deze week kreeg de studio vragen van fans. Eén van de vragen was of The Master Chief Collection ook Ray Tracing zal krijgen op de Xbox Series X. Het antwoord kwam van senior producer Matt Hohl via Halo Waypoint:
“I’m personally excited to see what we can do with the power of this new hardware in the future. The complexity and scope of MCC poses unique challenges that I am still learning about, but I love the opportunities it offers for how we can roll out new features and enhancements in the future. One thing I have already learned here is that this team listens to the community as a crucial element to our planning. I love that and am excited to see what we can do together in the future!”
Halo: The Master Chief Collection is nu al een geweldig pakket! Zelden zijn oude games zo vaak mooier, beter en nieuwer gemaakt dan de oude Halo-games van Bungie. Waarom wordt er dan wéér tijd besteed aan het nóg mooier maken van de games, terwijl de nieuwe game in zwaar weer zit. Het voelt soms alsof 343 Industries het officiële Bungie Museum is, waar constant gecureerd moet worden welke oude producten nog mooier moeten worden gemaakt. Als fanboys en fangirls komen ze niet aan hun nieuwe werk toe, omdat het oude constant alle aandacht krijgt.
Ik begrijp 343 Industries meerdere studio’s heeft die allen hun eigen projecten hebben, maar als de ontwikkeling van een game moeilijk gaat, dan heb je iedereen nodig! Aan het eind van de ontwikkeling van Red Dead Redemption 2 waren alle Rockstar-studios met de game bezig en dat is helemaal niet vreemd.
Voor fans van The Master Chief Collection is er straks in ieder geval genoeg te smullen, want er wordt zelfs een Field of View Slider toegevoegd.
“Regardless of whether players have a display setup for 120 fps, we have also included some graphic enhancements to the game such as increased draw distances within levels and improved split screen experiences in Campaign and Multiplayer. And I can’t wait until everyone gets to experience these loading times. A personal favorite for me is the added FOV slider.”
Kun je net even wat meer zien van de prachtige games die Bungie meer dan een decennium geleden heeft opgeleverd.