Tom en Peter praten over de Fallout 76 B.E.T.A.

Al te zien in een videopreview en te belezen per preview; onze eerste ervaringen met de testsessies van Fallout 76. De zogenaamde B.E.T.A. gaat sporadisch een paar uur aan, en onze Tom is er al twee flinke nachten aan verloren.

Wat valt er te zien, te avonturieren, te craften en verder te beleven in dit post-apocalyptische West Virginia? Onze Peter schuift aan om Toms gameplay te becommentariëren…

  1.   
    DeAdSeYe's avatar

    Ik vindt Fallout 76 juist tegenvallen. Max speler cap is tussen de 16 en de 24 dacht ik, wat te weinig is. Daarnaast is iedereen zichtbaar op de map, je kunt geen geheime settlement bouwen en haalt de PvP spanning uit de game, want je weet waar iedereen zit. Daarnaast bevat de PC versie geen push to talk, ik hoorde iedereen hoesten, niezen, praten, tv’s op de achtergrond, het immersion gevoel viel daardoor weg. Geen grafische opties, blur en dept of field kan ik niet uitzetten.

    En dat er geen andere menselijke NPC’s rond lopen, is voor mij ook een gemiste kans. De wereld voelt leeg aan en je komt ook steeds dezelfde ghouls en monsters tegen. Waar zijn de traditionele Fallout raiders? Waar zijn de rondlopende traders?

    Als grote fallout fan voelt deze multiplayer versie erg leeg en herhalend aan. Ik laat nu toch mijn pre-order staan en wil Bethesda toch de kans gegeven. Hopelijk komen ze later met expanion packs die deze problemen oplossen.

  2.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @DeAdSeYe: Wij zijn gisteren toevallig wel een handelende, wandelende Super Mutant tegengekomen. Best geinig.

    Maar je hebt ook helemaal gelijk wat betreft de leegte en de technische misstanden. Ik heb ook het idee dat je je veel beter zou kunnen vinden in mijn preview van gisteren, waar die mankementen veel meer aan bod komen.

  3.   
    Mritsmeboy's avatar

    @DeAdSeYe:

    Het is inderdaad andere koek, Het mooie is mochten ze je settlement aanvallen (brengt overigens niet veel damage tot je een nekschot geef aan ze) Maar je kunt ze vrij snel killen + mocht jij niet in de buurt zijn dan krijgen ze een wanted tot ze uitloggen. Op dit moment is de kans dat je dezelfde persoon tegen kom mochten ze uitloggen vrij nihil tenzij je met vrienden speelt ofcourse.

    Je kan de voice uitzetten bij andere mensen echter merkte ik wel dat het wat vervelend wordt om ze te muten elke keer. Heb ook bericht gekregen dat ze dit gaan veranderen.

    De grafische opties kan je nog niet aanpassen echter wordt dit met de eerst volgende patch als het goed is gefixed ook voor widescreens.

    Er lopen inderdaad geen menselijke NPC’s rond en is inderdaad een gemiste kans echter kwam ik wel on the road genoeg robot traders tegen zelf een vriendelijke mutant die met we wilde traden. Vindt inderdaad in het begin dat je dezelfde ghouls en monsters tegen kom echter mocht je level 10 a 15 bereiken dan kom je veel verschillende monsters tegen die je nog nooit tegen ben gekomen in fallout 4. (ga niks spoilen) wat wel vervelend is dat ze op een gegeven moment groepen monsters laten spawnen met andere namen zoals infected etc.

    Wel heb ik voor iedereen zorgwekkend nieuws : ze zullen tot 8 november mini mini patches uitbrengen waar je bijna niks van merkt en van 8 november tot launch gaan ze pas het echte werkt doen. Wat ik opmerkelijk vind gezien 6 dagen aan een game werken is veel te weinig.

    We zullen zien op de launch zelf. Ik ben zelf altijd een fan geweest van Fallout en speel dit spel ook met veel plezier. Er zijn pro’s en con’s voor iedereen. Voor iemand die Fallout nog nooit gespeeld heeft is dit spel niet voor jou op dit moment (mening)