Bethesda verlengt beta van Fallout 76

Nadat de Xbox One-gebruikers al twee speelsessies hebben gespeeld, mochten de spelers op PlayStation 4 en pc dan eindelijk ook aan de slag met Fallout 76. Maar dit ging niet zonder slag of stoot, zo waren de tijden niet goed aangegeven en zijn bij velen zelfs de gehele beta van liefst 50 GB verwijderd.

Om dit goed te maken zal Bethesda de eerstvolgende testsessie van de zogenaamde Break-it Early Test Application (B.E.T.A.) van Fallout 76 verlengen. De sessie op 1 november zal dan niet meer van 7 uur ‘s avonds tot 12 uur in de avond duren, maar van 7 uur ‘s avonds tot 4 uur in de nacht.

Fallout 76 verschijnt op 14 november voor de Playstation 4, Xbox One en pc. Ook zullen er nog testsessies plaatsvinden op 3 en 4 november, alle tijden zijn hieronder te vinden.

  1.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    Hele rare mankementen dit, die ook meteen niet veel hoop vestigen in Bethesda’s online-praktijken, laat staan de launcher. Als je dan trots van Steam afstapt, zorg dan ook dat je de zaken op orde hebt.

    Overigens bevalt de beta qua opzet wel enorm. Het is écht een werkende Fallout in online vorm, al moet je daar dus wel wat diepere worldbuilding voor opofferen. Iets meer richting een Destiny, des te minder richting een TESO.

  2.   
    BearsRidingTanks's avatar

    @Tom Kauwenberg: Het lijkt voor geen meter op een destiny. Ik denk dat je eerder de game met Rust of soortgelijke coop/pvp survival games kan vergelijken.

  3.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @BearsRidingTanks: Rust en dat soort survival-games voelen naar mijn idee toch wel stukken anders dan wat dit is, maar misschien is dat ook wel gewoon mijn verdraaide perspectief. Die games vind ik doorgaans namelijk nul vermakelijk, terwijl Fallout 76 er met een uurtje toch al wel weer lekker voelde.

    De vergelijking met Destiny bedoel ik meer met het oog op de missiestructuur en storytelling; een beetje dat soort shared-world gevoel.

  4.   
    BearsRidingTanks's avatar

    @Tom Kauwenberg: Opnieuw de vergelijking met destiny is ver te zoeken bij mij. De manier hoe het verhaal verteld wordt lijkt er op geen enkele manier op en het sharedworld gevoel is totaal anders. Ik kan in destiny namelijk niet dood geschoten worden midden tijdens een het rondlopen in de game. Andersom kan ik ook niet in destiny een huisje ergens neerploffen om leuk te doen.

    Rust is dan wellicht niet een game die je graag speelt maar fallout 72 heeft daar meer verwantschap mee dan destiny.

  5.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @BearsRidingTanks: Nou ja, ik denk dus dat die verschillen/vergelijkingen vooral op smaak en perspectief aankomen. Voor mij voelt het anders, maar misschien komt dat ook door de manier waarop ik games ervaar.

    Overigens moet ik met een paar extra uur in de beta ook erkennen dat dit nog verre van af voelt, op sommige momenten. Maar goed, zelfs met nog wát tijd voor verbetering zie ik dit eerder à la een Sea of Thieves lanceren dan echt een product wat per direct kant en klaar voorgeschoteld wordt.