Spelers Cyberpunk 2077 kunnen door de hele game gevolgen van keuzes ervaren

Met de games uit de serie van The Witcher heeft ontwikkelaar CD Projekt RED bewezen sterk te zijn in het vertellen van goede verhaallijnen. Ook het maken van keuzes door spelers heeft altijd een belangrijke rol gespeeld. Voor de nieuwe game van de ontwikkelaar, Cyberpunk 2077, zal het maken van keuzes wederom veel impact hebben op je spelervaring. Zo liet men eerder al weten dat de game spelers ook intellectueel moet uitdagen.

Volgens Philipp Weber, senior quest designer van Cyberpunk 2077, zijn keuzes en consequenties uitgebreid aanwezig in de game. Het is niet zo eenvoudig dat je een goede of foute keuze kunt maken. De gevolgen van je keuzes kan je gedurende de hele game ervaren. Weber vertelde:

One thing we also want to do is, every choice has a consequence, or can have multiple consequences. So maybe whatever you do in this one quest has maybe also a consequence in two or three other quests, which will then also go even further.

The thing is, we want to tell a realistic story. So we’ll never tell you if one of your choices is good or bad. You have to think about what you think is right. Sometimes, what you think is right, that’s the good thing, yeah. Sometimes, like in real life, it’ll be a good thing, and you’ll have a good consequence for it. But sometimes, how things are can go to the side. The thing is, we don’t want you to expect what happens. Because then it gets boring, and then you’re just like ‘oh yeah, good answer, good answer, good answer’. We want to make a mature game. And part of that is, there’s violence, there’s sex, but that also means we want to make a game for adults, and we want to make you feel emotions, but we also want to make you use your head.

Maybe sometimes you have to think about something, and and you thought that this was a good idea. And maybe it comes back later, with a big consequence that you didn’t expect, and now you have to live with it. Because one thing we also like to do is, sometimes the consequence comes five hours later, just like in real life. And then you might not just want to load your saved game, and go ‘ah, I’ll just re-do that choice’. Then you have to live with this consequence, but you know, it’s part of your story. And for me, I think that is how we can tell the best story in an adult game.

Kortom, men wil vooral dat je als speler je gevoel laat spreken bij het maken van keuzes. Het is niet de bedoeling dat je gaat nadenken over mogelijke gevolgen. Die ontvouwen zich gedurende het verhaal vanzelf, wat de ervaring volgens CD Projekt RED ten goede moet komen.

Cyberpunk 2077 is momenteel in ontwikkeling voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Check ook de uitgebreide gameplay trailer, die deze zomer werd vrijgegeven.

  1.   
    Alfa Warrior's avatar

    Het vervelende is dus dat mensen zich soms zorgen gaan maken over hoe of wat, b.v.:
    Was mijn actie wel juist?
    Kan ik nu dit vette wapen niet meer krijgen?
    Mis ik content omdat ik dit “fout” deed?

    Maar ja -het zorgt ook wel weer er voor dat meerdere keren door het spel heen gaan mogelijk zijn, terwijl je steeds nieuwe dingen tegen komt.

  2.   
    someone else's avatar

    Ik vind dit altijd moeilijk… ergens heel gaaf dat je echt zelf het verhaal beinvloed, aan de andere kant wil ik het verhaal beleven dat de developper mij probeert te vertellen. Hoe kan een verhaal écht sterk zijn en goed in elkaar zitten als het op meerdere manieren kan verlopen… dan is er toch altijd eentje het leukste, actievolste (als dat een woord is) en beste… ben altijd bang dat ik wat mis in dit soort games. Maar iig nooit saai lineair