Hatred zal optionele verhaallijn bevatten

Creative Destruction CEO en animator Jarosław Zieliński heeft in een interview meer details gegeven over de controversiële game Hatred. Zo brengt de game je langs zeven open werelden, waarin je verschillende opdrachten moet zien te voltooien. In tegenstelling tot wat sommige gamers dachten, zal de game dus wel degelijk een uitdaging en een doel bevatten. Daarnaast is er volgens de ontwikkelaar een verhaallijn, maar is deze optioneel. Zieliński zei daarover het volgende:

There is a story, but you don’t have… it’s not saying why the main character is doing stuff like this. We didn’t want to make any background on this character, because it’s good to keep some mystery around him. Besides, we didn’t want to justify mass murdering, yes?
Hij reageert daarmee op de veel gehoorde kritiek dat de game inhoudsloos zou zijn en enkel om het vermoorden van onschuldige mensen zou gaan. De ontwikkelaar haalt daarmee uit naar andere games waarin volgens hem in feite excuses worden gegeven voor het vermoorden van mensen. Wellicht een interessante invalshoek, want het is ongeacht iemands achtergrond nooit gerechtvaardigd om wraak te nemen om onschuldige mensen, zo laat Zieliński weten.
You know, the usual example is [Grand Theft Auto], where you are killing a lot of people during the story, and people somehow justify all these murders, killing policemen and all this stuff. But let’s look at this as, main characters are killing because of their greed. To make money, or to become better gangsters. I don’t know how people can think it’s good justification for killing people. Suddenly, a game is created where my character is just doing the same stuff, but because he just fucking hates everyone.
In Hatred hoeven we dus geen excuus te verwachten betreft de reden waarom het hoofdpersonage er op los moordt, enkel zijn haat richting iedereen. Wat vinden jullie, is dit eerlijker dan games waarin het vermoorden van mensen gerechtvaardigd wordt?

  1.   
    Neolite's avatar

    Neemt niet weg dat ik nog steeds het idee heb dat er een paar draadjes los zitten bij een paar van de ontwikkelaars.

  2.   
    3333/3333's avatar

    Het is wel een ontwikkelaar die voor discussies zorgt, zelfs over morele kwesties. Het zet mensen aan het denken, ongeacht de persoonlijke standpunten van de ontwikkelaars vind ik dat een goede zaak. Er zijn niet veel ontwikkelaars die zo’n pad durven te bewandelen.

  3.   
    Musicman88's avatar

    Hij heeft groot gelijk, wat is hier nu het verschil mee met een willekeurige andere game waarin je kunt moorden.
    Omdat er dan een droevig verhaal aan moet hangen is het wel terecht. Bullshit. Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Als je het verschil niet meer kan onderscheiden tussen een spelletje en de echte wereld, ben je rijp voor het gekkenhuis. Ik ga toch ook niet thuis buiten tegen de muur op proberen te klimmen en over de daken rennen omdat ik dat in AC wel kan doen? 😛

  4.   
    DeAdSeYe's avatar

    Heb gister Payday 2 gespeeld, waar je tientallen tot honderden politie agenten neerschiet. Laten weten het maar niet over GTA, oorlog spellen of nog erger Postal 2 hebben. Vele in deze games komen ook onschuldige om het leven. Payday 2 schiet je ook op mensen die werken voor andermans veiligheid en om hun eigen zin te kunnen onderhouden, maar worden wel massaal kapot geschoten door 4 gasten die boven natuurlijke krachten hebben. Probeer maar eens zoveel kogels te overleven.