Halo 5-baas reageert fel tegen embargobrekers

Het is tegenwoordig bijna eerder regel dan uitzondering dat een game voor zijn officiële onthulling al via het internet uitlekt. Hoewel veel gamers dat leuk vinden, is Halo 5-hoofdontwikkelaar Frank O’Connor het meer dan zat.

Op de website NeoGAF is een speciaal topic waarin uitgelekte Halo-informatie wordt gepubliceerd. In dat topic omschreef een gebruiker de mensen die deze informatie uitlekken als “profeten”. O’Connor mengde zich vervolgens in de discussie en reageerde fel:

Breaking embargos is not prophesy. Nor does it require any particular skill or insight. Ultimately he is taking or being given information and leaking it, illegally and often erroneously. And he isn’t doing it for some noble or worthy reason. He’s doing it for attention.

People, including nice people with kids and families and stuff, work super hard on this stuff and wake up in the morning to find some of their effort blown up. It’s not fun, and for what? So you can have a mildly interesting surprise 8 hours early and lacking context? Or get hyped or disappointed disproportionately? Or get someone fired or someone innocent yelled at? Ok. But it isn’t prophecy, nor ultimately even important. It’s annoying.

Ben jij het met O’Connor eens? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    Fabianb's avatar

    Ja en nee. Hoewel het natuurlijk vervelend is dat er informatie vroegtijdig lekt waar mensen veel energie in hebben gestoken, hebben ze het er ook zelf naar gemaakt. Vaak wordt informatie mooier gemaakt dan het is, houden ze dingen achter en valt het vaak tegen. Door de leaks weten gamers vaak eerder waar ze aan toe zijn. En dat kan je ze, vind ik, niet kwalijk nemen. Uiteindelijk zijn de gamers toch je klanten waar je geld van verdiend.

  2.   
    Tadao's avatar

    Ik vind mensen die dingen lekken geen profeten maar als ze belangrijke informatie lekken over dingen die gewoon sneaky backdoor business inhouden (Bijv. een plotselinge ‘Always Online’ requirement of dat er gewoon beloofde dingen missen) dan ben ik er ook niet 100% tegen. Het is een beetje een grijs gebied voor mij, maar ik ben het er ook wel mee eens dat gewoon tegen de wet is en dus gevolgen mag/kan/zal hebben

  3.   
    Kill Gamer 01's avatar

    Ik vind het soms wel irritant dat er iets wordt gelekt, zoals Assassin’s Creed: Comet, een game die eind dit jaar voor de last-gen verschijnt. Die is nog geen eens aangekondigd of het is al bekend dat die er wel zal komen. Dan heb ik liever dat daar niets over te lezen valt op het internet en dat die pas tijdens de E3 persconferentie van Ubisoft voor het eerst getoond wordt.

    Het is niet leuk dat ik nu al weet wat de Microsoft persconferentie http://thecutanddry.blogspot.co.uk/2014/05/leaked-microsoft-e3-2014.html en de Sony persconferentie http://www.dualshockers.com/2014/05/07/sony-e3-conference-details-leaked-uncharted-guerrilla-games-media-molecule-and-much-more/ gaat worden.

    Natuurlijk zijn dit geruchten, maar in de meeste gevallen is het wel waar. Dan heb ik liever dat ik tijdens de Microsoft persconferentie voor het eerst te horen krijg over Ryse 2, dan dat die titel al in een gerucht staat. Leuk dat bekend is dat er een Halo Master Chief edition komt voor Xbox One, maar dit wil ik NIET weten, dit wilde ik graag onverwachts tijdens de E3 zien. De enige manier om zoiets te vermijden is door weken/maanden voor de E3 niet meer op internet komen, maar dan mis je ander nieuws zoals de aankondiging van Pokemon Omega Ruby en Alpha Sapphire en coole launchtrailers van Wolfenstein: The New Order en Watch_Dogs.

    Gelukkig waren er vorig jaar totaal geen geruchten en/of leks van Sunset Overdrive en Star Wars: Battlefront, want anders zouden er helemaal geen verrassingen meer zijn en is de E3 eigenlijk al eind mei voorbij, nog voordat het begint.

  4.   
    Hitman047's avatar

    Het meeste in die 2 linkjes is fake, dus maak je daar vooral geen zorgen over. 😉

  5.   
    FioranoJC's avatar

    Het is alleen jammer dat tegenwoordig alles zogenaamd uitlekt. Volgens mij is het 9 van de 10 keer gewoon een ”promotie” stunt van de Marketing afdeling. Uitlekken is met uitzondering van een merk als Tena Lady, ”hip” en ”van deze tijd”.