MENU

Ubisoft: Snowdrop Engine bedoeld om games beter te maken, niet groter

Als we het hebben over nieuwe game engines, beginnen veel mensen er al snel over dat alles groter, uitgebreider en vooral meer moet zijn vergeleken met oudere games. Volgens Ubisoft is dat echter niet het doel van de nieuwe Snowdrop Engine, waar onder andere Tom Clancy’s The Division gebruik van maakt.

Rodrigo Cortes, brand art director bij Massive Entertainment, vertelde in een recent interview dat de nieuwe engine in de eerste plaats bedoeld is om de dingen beter te maken. Daarna kan er altijd nog gekeken worden om van alles groter en uitgebreider te maken. Cortes vertelde het volgende, als reactie op de recent verschenen Snowdrop Engine GDC 2014 trailer:

The forest shots, turrets and giant flies that you saw in the trailer are not part of The Division. This video is a technical demonstration, to display Snowdrop’s full capacities as a new generation engine. Snowdrop is capable of creating a large range of varied universes, procedurally, and in an unprecedented level of detail.

Snowdrop was created in-house, at Massive, in response to a specific requirement: to do things better, not bigger. Triple-A game development projects are growing in scope exponentially, so we wanted to be smart and not rely on brute force. We needed an engine that would support how we work in the studio, promote creativity, and allow the freedom to experiment and prototype.

Kijk jij al uit naar The Division? Laat het hieronder weten in de reacties!

  1.   
    Tom 2.0's avatar

    Ik ben het eens met het feit dat omgevingen niet altijd groter hoeven te zijn. Laten we eerlijk zijn, na een tijdje kan het ook gaan irriteren dat je elke keer zo’n roteind moet reizen (I’m talking to you, Red Dead Redemption). Manhattan is qua oppervlakte gezien niet heel groot, maar in detail ongekend. Hopelijk gaat Ubisoft tot het uiterste hiervoor. 🙂

  2.   
    Basman01's avatar

    kan niet wachten om de Engine is goed te testen in the Disvision 😀 (ja bij RDR werdt het reizen na een tijdje wel erg irritant vooral als je alles 100% wou :p)

  3.   
    soldierarjan's avatar

    We kunnen al hele grote werelden maken in games.
    Dus ik ben het helemaal met hem eens dat we na details moeten kijken en die moeten verbeteren zo word een game nog geloofwaardiger.

  4.   
    3333/3333's avatar

    Dit past in hetzelfde straatje als ontwikkelaars die bij een single player game zeggen ‘We maken geen multiplayer omdat we ons willen focussen op de single player’.

    Natuurlijk wil iedereen liever een betere game dan een grotere game, wat een open deur! Dit is marketing, uit de mond van een ontwikkelaar die technisch juist de meest belabberde games heeft afgeleverd de afgelopen jaren. Ik geloof er dan ook geen bal van. Een andere game van hen in ontwikkeling, The Crew, is precies het tegenovergestelde van het verhaal dat hier gehouden wordt. Die game moet technisch inleveren omdat de spelwereld zo groot is.

    Geen woorden maar daden Ubisoft.

  5.   
    420blazeit's avatar

    Laat eerst maar is final gameplay zien. Die truuk die ze nu bij Assassin’s Creed Unity uithalen lijkt ook iedereen in te trappen..