Ontslagen bij Thief-ontwikkelaar Eidos Montréal

De reboot van Thief, die vorige week verscheen, is zeer wisselend ontvangen. Veel internationale media vonden de game niet wat het had moeten worden, dat terwijl wij Thief beloonden met een 8,3. Deze wisselvallige ontvangst heeft ontwikkelaar Eidos Montréal echter wel geraakt.

It is true we’ve let 27 people go today, unfortunately it’s something that every major studio has to do sometimes in order to ensure you have the right set up for current and future projects.
De developer bevestigt namelijk dat ze deze week 27 medewerkers hebben ontslagen. Ze melden dat elk groot bedrijf dit soms moet doorvoeren om zo de juiste mensen voor huidige en toekomstige projecten in huis te hebben.
It’s never a nice thing to do but we are genuinely trying to offer as much support as much as we can. We’re trying to re-locate as many people as possible into other roles here or at our other studios and we’ve been in touch several studios in Montreal to arrange a career day for those affected by this. We’re very thankful for all their hard work and we sincerely wish them well.
Eidos biedt zoveel mogelijk ondersteuning om haar oud-medewerkers ergens anders aan de bak te krijgen. Het bedrijf is de mensen dankbaar voor hun harde werk.

Zullen de ontslagen iets te maken hebben met eventuele verkopen van Thief die wellicht onder verwachting waren?

  1.   
    Kill Gamer 01's avatar

    Die 27 mensen waren waarschijnlijk niet goed genoeg om een meesterdief te zijn waardoor de Master Thief ze van hun baan moest beroven.

  2.   
    Hitman047's avatar

    Het is tegenwoordig (helaas) vrij normaal om een deel van het personeel te ontslaan zodra er een project is afgerond. Het is ergens ook wel logisch: In de conceptfase van het nieuwe project heb je bijvoorbeeld weinig tot geen testers of programmeurs nodig. Als een studio niet groot genoeg is om aan meerdere projecten tegelijk te werken, of als de andere teams al op volle sterkte zijn, moeten er mensen weg.

    Denk dat het weinig met de verkoopcijfers te maken zal hebben.

  3.   
    Tom's avatar

    Ik hoop toch stiekem dat ze de kerel die verantwoordelijk was voor de schaduw-rendering het eerst naar buiten hebben gewerkt.

  4.   
    gamepower's avatar

    ik ga niet beweren dat thief een slechte game is, maar het is wel duidelijk dat thief bestemd was voor de 360 en ps3! en zeker next-gen onwaardig! als je ze vergelijkt met andere games!
    dat de verkopen tegenvallen betwijfel ik, want ik heb wel wat moeite moeten doen om een exemplaar voor de X1 te vinden,
    wat die 27 medewerkers betreft, is zoals bij iedere baas, als je werk erop zit ,word je bedankt voor je prestaties,