40 procent van Driver: San Francisco-ontwikkelaar Ubisoft Reflections werkt aan The Division

Ubisoft Massive staat aan het roer van de veelbelovende shooter Tom Clancy’s The Division, maar zij klaren deze zware klus niet in hun eentje. Pauline Jacquey, directrice van Driver: San Francisco-ontwikkelaar Ubisoft Reflections, heeft namelijk in een interview bekendgemaakt dat zo’n 40 procent van haar studio momenteel werkt aan The Division.

Ubisoft Reflections lijkt het de laatste tijd druk te hebben met het uitdelen van helpende handen, want eerder werd al bekend dat de Britse studio verantwoordelijk is voor de racemechanieken in Watch_Dogs. Jacquey vertelt dat haar studio dit keer op veel meer vlakken betrokken is:

We’re working on all of the game’s systems: main characters, enemies, RPG pillars, building Manhattan, online components, and so on. It gives us a very broad and wide input on the game, but it’s not as limited as the naval battles on Assassin’s Creed III.
Jacquey liet tevens weten dat het voor haar team geweldig is om mogen te helpen bij de ontwikkeling van een project van dit kaliber:
We’ve brought a very good design and technological strength to The Division. Massive’s team is bigger, but ours is still significant, and its competency in art, technology and design is really showing. There’s so much love for this game at Reflections. Our guys are absolutely crazy about it. So for some of them it’s a life achievement being able to participate in the development of the game.
Voor een buitenstaander zou het inschakelen van Ubisoft Reflections een teken kunnen zijn dat Massive het allemaal niet meer aankan. Jacquey benadrukt echter dat dit niet het geval is:
That’s absolutely not the case. This is part of a global model that Ubisoft has been deploying in the past seven or eight years. It’s also classic team size management. You don’t want your team to be too big when you’re in the initial phase of conception, when you need a lot of agility. But when you’re in full production – and given that the game’s scope is gigantic – it needs a big team behind it.
Tom Clancy’s The Division staat momenteel gepland voor een release in 2014, maar als we recente geruchten mogen geloven, is de kans groot dat het spel zal worden doorgeschoven naar volgend jaar.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren