MENU

Spelers ‘hebben iets te verliezen’ in The Division

Het is altijd vervelend wanneer je slecht presteert in games, maar gelukkig word je daar vrijwel nooit hard voor gestraft. Je loopt dingen mis (extra punten of een volgend level), maar het gebeurt slechts zelden dat er iets van je wordt afgenomen. De heren van Ubisoft Massive zijn echter niet zo vriendelijk als hun collega’s.

Volgens Ryan Bernard van Ubisoft Massive onderscheidt The Division zich van andere MMO’s op het gebied van player-versus-player-actie:

You know, everyone’s like, hitting these [big open-world] buttons with the different games that are coming out now. And, so, you’ve got to have a hook for your game, and how we’re handling PvP is ours.
Bernard beweert dat spelers echt iets te verliezen hebben:
We want player versus player to be meaningful, and the way player versus player gets meaningful is you need to have something to lose – it’s not just a scorecard in a multiplayer map.
Wat we precies moeten verstaan onder “iets te verliezen hebben”, is nog niet duidelijk. Misschien denkt Ubisoft aan een systeem als in DayZ, waarbij je jouw uitrusting verliest zodra je sterft. We laten ons graag verrassen.

  1.   
    Connorkill's avatar

    Dan zullen er denk ik geen rambos(zonder tactiek knallen) zijn! Maar bij een extraction was er tog PvP en daar kon je je nieuwe wapens verliezen?

  2.   
    Johnmill's avatar

    Dat dacht ik inderdaad ook. (al is er dacht ik niets bevestigd?) Je kon nieuwe gear krijgen door “missions” te doen, waarbij je ze pas definitief hield na een extraction. Dan kon je via PvP dat wapen verliezen. Vraag me dan wel af of je als aanvallende partij dan dat wapen kunt winnen, en wat jij dan zelf eventueel te verliezen hebt, aan de verdedigende partij.

  3.   
    Eichmann's avatar

    Dit gaat een hoop tactiekloze spelers schelen gelukkig.

  4.   
    assassin_MKA's avatar

    Goed zo. The Division is dus een survival game. 🙄

  5.   
    Connorkill's avatar

    Johnmill schreef, "Dat dacht ik inderdaad ook. (al is er dacht ik niets bevestigd?) Je kon nieuwe gear krijgen door “missions” te doen, waarbij je ze pas definitief hield na een extraction. Dan kon je via PvP dat wapen verliezen. Vraag me dan wel af of je als aanvallende partij dan dat wapen kunt winnen, en wat jij dan zelf eventueel te verliezen hebt, aan de verdedigende partij."

    misschien krijgt de verdedigende ploeg speciale wapens voor dat gevecht(die verloren kunnen worden)?

  6.   
    toqeer's avatar

    wat zullen we dan te verliezen hebben ben benieuwd. 🙂

  7.   
    Sympharion's avatar

    Wat we precies moeten verstaan onder “iets te verliezen hebben”, is nog niet duidelijk. Misschien denkt Ubisoft aan een systeem als in DayZ, waarbij je jouw uitrusting verliest zodra je sterft. We laten ons graag verrassen.

    Ik neem aan dat hier ZombiU (ook een Ubisoft-game) bedoeld wordt? Of heeft DayZ ook een dergelijk systeem?

  8.   
    scarface123's avatar

    Sympharion schreef, "

    Wat we precies moeten verstaan onder “iets te verliezen hebben”, is nog niet duidelijk. Misschien denkt Ubisoft aan een systeem als in DayZ, waarbij je jouw uitrusting verliest zodra je sterft. We laten ons graag verrassen."

    Ik neem aan dat hier ZombiU (ook een Ubisoft-game) bedoeld wordt? Of heeft DayZ ook een dergelijk systeem?

    als je bij Dayz dood gaat dan moet je helemaal opnieuw beginnen

  9.   
    ShadyXL's avatar

    Lijkt me beter als je je kleding/wapens dat je op dat moment aan hebt verliest. Zou wel liever willen dat jouw inventory gewoon bij jou blijft en niet dat je het verliest.

  10.   
    Lucvz's avatar

    Ik hoop niet dat ze op de standaard uitkomst komen met het verliezen van je armour etc etc. Ik hoop dat ze echt met iets orgineels komen, maar ik zou het niet teleurstellend vinden als het eerste wat ik opnoemde toch gaat gebeuren. Die game is gewoon zo goed dat je wel went aan dit soort dingen.

  11.   
    Sympharion's avatar

    scarface123″]

    ”Sympharion schreef, "[quote schreef, ".."

    Ik neem aan dat hier ZombiU (ook een Ubisoft-game) bedoeld wordt? Of heeft DayZ ook een dergelijk systeem?"

    als je bij Dayz dood gaat dan moet je helemaal opnieuw beginnen [/quote]
    Oh, op die manier. Lijkt mij wel vervelend als er dan een hacker online iedereen in de wereld met 1 knal kan afmaken en je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen. Je inventory kwijtraken waarna je het nog ergens in de wereld terug kan vinden kan nog wel (zoals bij ZombiU), maar om ook gelijk al je stats enzo te verliezen zal mij iets te ver gaan denk ik.