Stephane D’Astous, voormalige baas van ontwikkelstudio Eidos Montreal, spreekt de diverse geruchten tegen dat Thief last heeft gehad van veel ontwikkelproblemen. Volgens de berichten zou Eidos Montreal behoorlijk wat problemen hebben gekend met het ontwikkelen van de nieuwe Thief-game, maar D’Astous laat weten dat dit allemaal zwaar overdreven is.
In een recent interview vertelde D’Astous het volgende over de ontwikkeling:
Thief has been a long project. If you take into perspective every different element, it was blown out of proportion in some aspect. Every triple-A has its up and downs and I guess we were exposed more to the public when we were at the bottom of the barrel. That was a long time ago.Thief verschijnt in 2014 voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Eerder vandaag maakte D’Astous bekend dat hij Square Enix heeft verlaten vanwege een niet te herstellen verschil van mening over hoe het bedrijf geleid moet worden.The new team and producer has turned the corner and they’re doing a good job. That is one of my biggest regrets, not to be at the head of the studio that would deliver Thief.