Microsoft onthult details Xbox One-controller

De Xbox 360-controller is bij veel gamers zeer geliefd en dus was het geen grote verrassing toen bleek dat de controller voor de Xbox One grotendeels identiek is. Toch heeft Microsoft enkele kleine aanpassingen gemaakt, waardoor het besturen van games voortaan nog fijner moet voelen.

Dat Microsoft zich er niet makkelijk vanaf heeft gemaakt, mag wel blijken uit het feit dat zij maar liefst tweehonderd prototypes creëerde voordat zij tot de huidige Xbox One-controller kwam. Bovendien beweert het bedrijf dat zij maar liefst veertig grote en minder grote aanpassingen heeft gedaan aan de controller. Met name de vernieuwde thumbsticks, triggers en D-Pad springen in het oog. Ook interessant is de batterijbesparende modus, die automatisch aangaat wanneer je wegloopt van de Xbox One. De belangrijkste veranderingen staan hieronder op een rijtje.

Impulse Triggers – Xbox One’s Wireless Controller sports four vibration motors – a small one behind each trigger that adds precise haptic feedback to the fingertips, and a larger in each grip for large scale rumbles.

Higher Quality Headset Audio – The data transfer rate between the controller and console has been improved, allowing for higher fidelity audio in communication headsets. In-game chat over Xbox Live, according to the team, will be in many cases clearer than talking on a phone.

Revamped Thumbsticks – The thumbsticks are built for precision and comfort; are smaller and outlined with a knurled texture for better grip. The sticks require 25 percent less force to move, allowing you to adjust your aim in a first-person shooter or execute a half-circle sweep. It also uses advanced electronics that reduce thumbstick deadzone in the center.

Brand New D-Pad – The new design is architectured to deliver more precision and tactile feedback for gaming. It provides accurate cardinal direction input, sweeping movements and combinations.

Buttons, Buttons, Buttons – The A, B, X and Y buttons are lower to the controller with tighter spacing, making the transition between each one smoother. A new, three-step manufacturing process gives these buttons a more premium look, and the size and placement of the Xbox button has also changed so the view and menu buttons are more accessible.

Seamless Connectivity – Each controller uses a combination of invisible reflective technology and LEDs to send a patterned infrared signal to your console and Kinect sensor. This makes pairing the devices seamless, and enables Kinect to associate the controller with whoever is holding it. This introduces experiences such as player switching, where a split screen display can swap positions on the TV if users change seats on the couch.

Low Power State – If you’re watching a movie or need to step away from the TV, the controller enters a low power state that conserves your battery. The moment you pick it up again, it will be ready for use without having to resynch with the console.

Refined for Comfort – The controller’s design was honed to the closest tenth of a millimeter to offer the most comfortable fit in users’ hands, and was tested extensively by a broader age group than ever before to ensure it is optimized for as many people as possible. According to the team’s research, this improves gameplay performance and allows comfortable gaming for longer periods of time.

Angled Triggers and Bumpers – The triggers and bumpers are designed for performance and comfort. The specific angling allows for a natural fit for your fingers, and the triggers require a lighter pull. Squeezing it repeatedly is an easier and more precise.

Internal Battery Cavity – The compartment that houses AA batteries is built into the interior of the controller, giving your fingers more room to grip at the bottom. The controller is both wireless and a wired and can be plugged into Xbox One with a mini USB cable. The connection automatically switches to preserve battery life.

  1.   
    3333/3333's avatar

    Ik was enthousiast, tot ik dit las:

    The sticks require 25 percent less force to move

    Dat is echt bagger, straks worden die joysticks net zo slap als die van de ps3.

  2.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Super!

  3.   
    Fabianb's avatar

    ”Erik-Heijden “ schreef, "Ik was enthousiast, tot ik dit las:

    The sticks require 25 percent less force to move"

    Dat is echt bagger, straks worden die joysticks net zo slap als die van de ps3.

    Ik moet ook wel toegeven als ik de sticks zo voel, dat ze best zwaar bewegen. Kan dus wel begrijpen dat het ietsje soepeler wordt. Als je naar de PS controller toe wilt moet je denk ik al snel 60% minder zware sticks hebben. 😉 Dus zo soepel als bij de PS wordt hij denk ik sowieso niet.

  4.   
    SonyBoy's avatar

    Klinkt als de razer onza controller…

  5.   
    mmx's avatar

    Dat is echt bagger, straks worden die joysticks net zo slap als die van de ps3.
    Met deze uitspraak ben ik het niet eens de PS3 controller vind ik fijner werken dan de huidige X360 controllers .