Recentelijk is Guild Wars 2 voorzien van een gloednieuwe update, die met name de ervaring van de World vs. World gevechten drastisch verandert.
Naast talloze bugfixes en verbeteringen in het spel staat vooral de “end of culling” centraal in deze patch. Culling is een fenomeen dat bepaalt hoeveel tegenstanders op je scherm ‘getekend’ worden door de computer. Voorheen zorgde culling ervoor dat spelers sommige vijanden niet op het scherm verschenen, waardoor de spelervaring chaotisch en oneerlijk werd. Met deze nieuwe patch zouden die problemen verholpen moeten zijn.
Met de nieuwe update werden ook een aantal verse screenshots geleverd, waaronder ook een ‘before’ en ‘after’ screenshot van wat de patch met culling in World vs. World doet.
[SCREENSHOTS]
“een fenomeen dat bepaalt hoeveel tegenstanders op je scherm ‘getekend’ worden door de computer.” … nee, dat is het niet.
Het is inderdaad wel, welke tegenstanders je ziet – het probleem was dat in World vs World je soms helemaal geen tegenstanders zag of de helft niet, dit had niet te maken met dat soms niet alle gegevens doorgestuurd werden (niet op tijd in ieder geval).
Lag dus ook niet aan de gebruik zijn PC maar aan de servers – deze optie is handig, als je bijvoorbeeld een ping van 200+ hebt en gewoon door de stad loopt maar dit wordt natuurlijk een stuk vervelender als je tegen (en dus niet met) andere spelers vecht.
Ik wil Guild Wars 2 halen, maar ik wil het eerst uitproberen voor een dagje (of misschien 2-3 dagen). Jammer dat er geen trial is.
Ben er al druk mee bezig! Oh btw, voor mensen op Aurora Glade die een guild zoeken, stuur mij (Pringled) maar een ingame mail :).