EverQuest is weinig geemancipeerd

In de MMORPG-wereld van EverQuest heb je het als speler met een mannelijke avatar makkelijker en beter dan met een vrouwelijke, zo blijkt uit een artikel van New Scientist.

Allereerst is een mannelijke avatar meer waard: gemiddeld $346 tegenover gemiddeld $281. Deze bedragen zijn afkomstig van veilingen op Ebay, waar avatars met hun experience skills verkocht worden. De ongelijkheid kan verklaard worden door de nog altijd voorkomende discriminatie in het echte leven en het feit dat er meer mannen dan vrouwen EverQuest spelen.

Slechts 20% van de avatars in EverQuest is vrouwelijk, maar dat wil niet zeggen dat er ook zoveel vrouwen de game spelen. Het blijkt dat ook in de wereld van EverQuest mannen zich niet altijd kunnen gedragen en vrouwen lastigvallen, waardoor die laatsten overstappen op een mannelijk avatar. De gemiddelde leeftijd van EverQuestspelers wordt echter niet genoemd.

Nog wat andere EverQuest-feitjes:

  • Sony houdt er helemaal niet van dat spullen en karakters uit EverQuest verkocht worden (een overigens goed winstgevende business) en heeft dit willen stoppen.
  • Het bruto binnenlands product per hoofd van de bevolking bedraagt zo’n $2266, waarmee EverQuest, zou het een echt land zijn, op de 77e plaats in de wereld staat, net achter Rusland.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren