Ubisoft heeft bekendgemaakt dat er geen mogelijkheid komt voor media om The Division voor de officiële lancering te reviewen. In een verklaring laat men weten dat ze willen dat reviews worden gebaseerd op de échte ervaring, dus met servers die goed bevolkt zijn met andere spelers. De servers gaan dan ook pas online op het officiële moment van verschijnen.
Een woordvoerder van Ubisoft liet weten:
Since it’s impossible for us to populate the servers in a way that would adequately replicate playing The Division on launch day, reviewers will start playing the game along with everyone else when it’s released on March 8 – after the servers go live officially at 00:01AM Australian Eastern Daylight Time (AEDT).Tom Clancy’s The Division verschijnt 8 maart voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.We anticipate there may be some impressions posted online within the first few days of launch that were based on experiences with The Division Beta, and we look forward to seeing streams, videos, and opinions that provide accounts of final, in-game conditions. We can’t wait for you to share these and other Division moments as you explore the streets and begin your journey to save New York City. Thank you for your continued support.
Aan de ene kant wel goed, review zoals het spel na launch is( vaak het drukste moment) geeft wel meteen een goed beeld naar de belastbaarheid van de servers en het spel 🙂
Ik vind het meer een “we zijn bang voor de kritiek” actie.
Als we nu maar zorgen dat we de kritiek uit kunnen stellen tot na de release dan hebben we die verkochte games in ieder geval al in the pocket.
Op deze manier kan de media onze mening niet kleuren. Wat goed of slecht uit kan pakken voor een game.
Maar het dus niet toelaten, vind ik zoiets als met de staart tussen de benen weg kruipen.
Dan wacht ik wel met bestellen. Eerst maar even reviews afwachten….
Lijkt mij toch wel logisch, anders zal de DarkZone ook pittig saai zijn.
Dit is natuurlijk ook volkomen logisch, de Beta voelde al wat leeg aan(bewust tegenstanders weggelaten) en dan mogen journalisten de game gaan beoordelen op een game met nog minder publiek? Iedereen heeft de gelegenheid gehad om de game te proberen in de Beta, dus wachten op reviews is daarmee ook niet nodig.
Ik snap heel goed dat ze de reviews na de game willen laten verschijnen. Mochten ze kritiek krijgen hebben ze iig aardig wat exemplaren verkocht. Ik heb de open beta gespeeld en persoonlijk vond ik dat er weinig te doen was. Straten waren mij te kaal qua dingen doen. Zelfs voor een beta. Je mag van mij nog meer mensen in de servers knikkeren, maar dat zal mijn antwoord niet veranderen. Ze hadden het imo net zo goed ” The Marathon” kunnen noemen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Je weet dat het een beta was? Dat de straten bewust kaal waren(zeg ik ook) en zogenaamde “encounters” nog niet in de beta zaten. Ubisoft heeft zelfs aangegeven dat de game in de beta kaal kan aanvoelen omdat er behoorlijk wat content weggelaten is.
Aan de ene kant kun je inderdaad zeggen dat het lekker makkelijk is dat mensen de game dan kopen zonder dat er een vernietigende review beschikbaar is die ze af kan schrikken. Echter ga je voorbij aan het feit dat doen van een review erg lastig wordt als de content die je moet beoordelen niet beschikbaar kan zijn tenzij iedereen toegang heeft.
Daarnaast blijf ik erbij dat voor iedereen die twijfelde de beta een uitstekend middel was om te kijken of de game wat voor je is. Dat je daarbij kiest om te negeren dat Ubisoft zelf al aangegeven had dat de game bewust kaal is in de beta…
Ik ben het helemaal met Neolite eens. Als er nou geen Beta was geweest dan had ik me ook ernstig zorgen gemaakt maar er zijn er 2 geweest en de tweede vond ik nog leuker en beter dan de eerste. Ik denk ook juist omdat ze iedereen de kans hebben gegeven de beta te spelen je eigenlijk niet kan stellen dat ze dan nu ineens de negatieve kritieken willen uitstellen hierdoor. Ze schermen namelijk de game niet af totdat ie uitkomt ze willen alleen dat de reviewers een goed beeld krijgen van de game. Dit is geen Assassins Creed of Far Cry waarbij de multiplayer bijzaak is. Kortom ik vind dit ook een logische keus. En de beta heeft mij genoeg overtuigd dat ik hem al in de PS Store gereserveerd heb.