Spore producer geeft voorbeeld hoe user-generated content zal werken

Als je zes jaar aan een game werkt zou je denken dat het spel ‘af’ is, maar met Spore is het een heel ander verhaal. Het grootste deel van de beschavingen, voertuigen et cetera moet gemaakt worden door de spelers zelf als het spel al in de schappen ligt. Maar wat moeilijk is, is dat miljoenen mensen potentieel de eerste dagen opeens miljoenen rassen maken die allemaal geselecteerd moeten worden. Hoe wordt het kaf van het koren gescheiden?

Allereerst kunnen spelers elkaar in-game en op het web gaan beoordelen. Je kan de mooie dingen positieve feedback geven, lelijke negatieve feedback en zelfs je favoriete auteurs volgen. Daarnaast zal Maxis zelf door zoveel mogelijk content heen gaan om zelf ook een selectie te maken die spelers automatisch naar zich toegestuurd krijgen.

Spore is het nieuwe liefdeskindje van Will Wright en de internationale pers. De speler zal in deze game in staat zijn de evolutie van het leven op een planeet in eigen hand te nemen, later in de game zal de gamer met zijn ontwikkelde ras ook in staat zijn nieuwe planeten te ontdekken, te koloniseren of in te nemen. De speler zal de evolutie kunnen controleren op zowel kleine als grote schaal. Men beginne met het ontwikkelen van eigenschappen van een ras door cellen aan te passen en te ontwikkelen, deze zullen weer uitgroeien en evolueren in meer ontwikkelde wezens. Wanneer je wezen wat meer ontwikkeld is en zich vermenigvuldigd heeft verandert de game in een soort RTS, waarin de speler groepen/stammen van het wezen controleert.

De centrale hut waar de wezens samenkomen is te upgraden, zodat de game verandert in een simpele versie van SimCity. Hier moet je de technologie verder ontwikkelen en contact zoeken met andere ontstane steden op de wereld. Als de technologie zo ver is ontwikkeld dat de speler UFO’s en dergelijke ruimtevaartuigen kan bouwen, kan de gamer het heelal gaan ontdekken en nieuwe planeten koloniseren of observeren.

Lees ook onze Fast Forward!

Spore verschijnt op 7 september voor de PC, Wii, Nintendo DS en Mac. De game zal mogelijk iets later verschijnen voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

  1.   
    Mrn.'s avatar

    Dit vergt volgens mij heel veel energie 😆 .

  2.   
    Kilerden's avatar

    ik kan niet wachten tot dat ik m’n eigenras aanmaak, 😀

  3.   
    crying baby's avatar

    lik me ook wl een grapig spel maar ook RAAR….. 😛