Een nieuwe Unreal Engine 5 aangedreven Tomb Raider is in de maak

Stof je survival-spullen maar vast af, jongens en meisjes (en alles daartussenin), want Lara Croft staat op het punt om haar rentree te maken. Nu Epic’s Unreal Engine 5 officieel los is maakt Crystal Dynamics er gretig gebruik van door er een nieuwe Tomb Raider op te ontwikkelen.

Nou ja, met “op het punt van” bedoel ik eerder “over een paar jaar of zo”. Mocht het je ontgaan zijn, games ontwikkelen doe je niet even op een zondagmiddag. Dat kost bakken met zijn. Zelfs wanneer je Crystal Dynamics heet en tig man in diens hebt. Maar goed, we weten in ieder geval wel dat we van Crystal Dynamics mogen verwachten op den duur. In een korte videoboodschap laat general manager Dallas Dickinson weten dat de ontwikkeling amper is begonnen.

Zoals het Crystal Dynamics betaamt zal ook de nieuwe Tomb Raider alles uit de kast trekken om er een visueel spektakel van te maken. Wie een beetje bekend is met de laatste Tomb Raider trilogie weet dat de studio daar best raad mee weet. En met de kracht van de Unreal Engine 5 ter beschikking kan dat alleen maar tot prachtige plaatjes leiden. Dat heeft de Matrix Awakens demo al aangetoond.

Afijn, naar verwachting zal dit voorlopig heet laatste zijn wat we over de nieuwe Tomb Raider te horen krijgen. Gezien de ontwikkeling van een AAA-game tegenwoordig een jaar of 5 in beslag neemt, zal het me verbazen wanneer we voor het einde van 2023 iets substantieel te zien krijgen.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren