Krijgt GTA 6 extra slimme NPC’s?

Ja, we weten het, GTA 6 is nog niet eens aangekondigd, maar de kans dat Rockstar ermee bezig is, is net zo groot dan dat er een superheldenorgie te zien zal zijn in The Boys seizoen 3. Take-Two, het moederbedrijf van Rockstar heeft in oktober een patent gedeponeerd die niet-speelbare personages slimmer en meer organisch maakt (via VG247). Het patent circuleert de laatste dagen rond via Reddit en volgens het papierwerk wil Take-Two met het systeem stappen vooruit maken, omdat huidige A.I.-systemen te beperkt zijn:

“conventional systems only provide limited resources”

Dit zie je terug in openwereld-games van nu. Auto’s rijden over het algemeen op dezelfde snelheid en stadsbewoners doen constant hetzelfde. Het patent spreekt over de mogelijkheid om verschillende personages een compleet ander karakter te geven. Een stadsbewoner die bijvoorbeeld een sluiproute neemt om een file te ontlopen of iemand die juist onzeker is in het verkeer.

Natuurlijk weten we nog lang niet of dit betrekking heeft met GTA 6, maar omdat er voorbeelden worden gegeven als “high-speed chase” en “ambient traffic”, zal het in ieder geval geen nieuwe Red Dead Redemption zijn. Bovendien worden de twee bedenkers van het nieuwe systeem in het patent genoemd: Tech Director David Hynd en AI Lead Simon Parr, beiden werkzaam bij… Rockstar.

Dat gezegd hebbende, GTA 6 bestaat officieel nog niet, maar is onlangs wel geteased.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren