Toen Mafia in het jaar 2002 verscheen was het zijn tijd ver vooruit. Eén van de meest unieke aspecten was het feit dat je je echt aan de regels moest houden, anders kreeg je de politie achter je aan. En dit werd bijzonder ver doorgevoerd! Je mocht niet door rood rijden en je moest je houden aan de snelheid, anders werd je op de bon geslingerd door de man met de platte pet en grote snor. Ontwikkelaar Hangar 13 is bezig met de Definitive Edition en bouwt de game praktisch opnieuw op, omdat een “simpel likje verf” niet volstaat met een game die 18 jaar geleden verschenen is.
In een interview met USgamer vertelt chief creative officer Haden Blackman meer over de ontwikkeling van het spel en dat je de mate van autoriteit van de politie kunt aanpassen in het spel, los van de algemene moeilijkheidsgraad van de game. Ook wordt er dieper ingegaan op de schietactie, die wordt overgenomen uit Mafia 3. Wel is de moeilijkheidsgraad hoger dan die game, want dat was een van de leuke aspecten van het origineel:
“The original was a challenging game and that was part of its appeal. So trying to walk that line with our normal difficulty mode and make sure that it feels still like a compelling experience for those that remember the original, but doesn’t alienate new fans and players. We’re trying to solve that by providing you with control over a number of different options.”
Wij zijn erg benieuwd naar Mafia: Definitive Edition en kunnen niet wachten tot de game verschijnt. Dat zal zijn op 28 augustus aanstaande voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.
Lees gerust ook de Mafia 2: Definitive Edition review!