Gears Tactics wordt een volledig geoptimaliseerde pc-game

Nog precies een maand en dan verschijnt Gears Tactics. Deze nieuwe game uit de beroemde franchise laat zich vooral omschrijven als “Gears meets XCOM“. Diepe, turn-based gameplay zoals je dat kent uit XCOM en extreem lompe actie en toffe cut scenes zoals we dat gewend zijn van een Gears-game.

In tegenstelling tot vorige delen is een versie voor de console volledig ondergeschikt aan de pc-versie. Sterker nog, Gears Tactics komt straks op 28 april exclusief naar de pc via Steam, Windows 10 PC en Xbox Game Pass PC. De ontwikkelaars van Splash Damage en The Coalition hebben dan ook volledig gefocust op pc’s. Het uiteindelijke doel, zo omschrijven de ontwikkelaars, is om straks een game af te leveren die volledig geoptimaliseerd is voor diverse pc’s. Gears Tactics moet er geweldig uit gaan zien op krachtige pc’s, terwijl de game ook prima speelbaar moet zijn op laptops en minder sterke systemen.

Om dit alles voor elkaar te krijgen heeft het ontwikkelteam uitgebreid samengewerkt met Intel. Mede dankzij de Xe-LP architectuur is het hen gelukt om de game zo op te bouwen dat de kwaliteit optimaal kan schalen van eenvoudige notebooks tot ultra-sterke desktops. Zo heeft men ondersteuning toegevoegd voor Variable Rate Shading (VRS). Deze techniek zorgt ervoor dat de pixeldichtheid verminderd kan worden in een scène, zodat Gears Tactics altijd soepel blijft draaien en toch visueel goed voor de dag komt. Daarnaast zijn de mogelijkheden van zogehete “Async Compute” verbeterd. Hiermee kunnen bepaalde grafische taken parallel worden gedraaid.

Bekijk hieronder nog een overzicht van alle systeemeisen. Zowel de minimale, aanbevolen en ideale systeemeisen voor desktops als de aanbevolen eisen voor laptops.

Gears Tactics systeemeisen

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren