Descenders verschijnt 16 juni (fysiek) op PlayStation 4 en Switch

De oer-Hollandse game Descenders fietst diens succes op Steam en Xbox Game Pass voorbij. Vanaf aanstaande zomer is het extreme downhill fietsspel ook aan te trappen op PlayStation 4 en Nintendo Switch. Een fysieke versie van het Descenders moet op 16 juni in ieder geval het Verenigd Koninkrijk aandoen.

De komst van de Nederlandse game naar Nintendo Switch zat al langer in de pijplijn, maar No More Robots’ topman Mike Rose liet vandaag voor het eerst een releasedatum doorschemeren middels een tweet:

Op Twitter wordt verwezen naar de zoekresultaten van Britse game-winkel GAME, waar de twee nieuwe ports vanaf heden te pre-orderen zijn. Hoewel de releasedatum van Rose’ foto gecropt is, wordt op de webpagina zelf een datum van 16 juni dit jaar afgebeeld.

Saillant detail is wel dat het om de fysieke edities van puur die twee ports gaat. De game verscheen digitaal al op Steam en Xbox One, maar vooralsnog lijkt een fysieke versie voor die twee platformen nog niet officieel onthuld. Rose hoopt daarover binnenkort meer goed nieuws uit de doeken te kunnen doen.

Descenders verscheen oorspronkelijk in mei 2019, na een al goed onthaalde geboorte in Steam Early Access en Xbox’ Game Preview-programma. Meer weten over hoe deze extreme sportgame van de Brabanders van RageSquid je laat verslingeren aan je eigen adrenaline? Trap even stevig door naar onze uitgebreide Descenders review.

  1.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Ze kunnen dus wel de game naar andere systemen porten maar je rugnummer veranderen is teveel gevraagd

  2.   
    Tom Kauwenberg's avatar

    @Ik kom Harambe wreken: Kan aan mij liggen, maar had RageSquid (vrij vroeg in Early Access) die rugnummers niet “verloot” onder bepaalde spelers? Staat me iets bij dat het aanpassen daarvan alleen mogelijk was voor de fietsers die het een of het ander bereikt hadden.

    Als ik me dat goed heug, snap ik dat ze die exclusiviteit voor sommigen nog in stand willen houden. Zo niet, zou ik niet inzien waarom dit niet met een simpele patch te implementeren is, inderdaad…