Nieuwe 2K-studio Cloud Chamber werkt aan volgende BioShock

Uitgever 2K Games heeft vandaag aangekondigd dat men een nieuwe ontwikkelstudio heeft opgericht: Cloud Chamber. De nieuwe studio heeft meteen een project van formaat te pakken, want men mag aan de slag met een geheel nieuwe BioShock-game. De game zal nog wel “enkele jaren” in ontwikkeling zijn, dus verwacht niet dat we al ergens in 2020 of misschien zelfs 2021 een vervolg op BioShock: Infinite kunnen spelen.

Cloud Chamber is volgens 2K Games een “collective of storytellers”, wat perfect lijkt te passen bij de fraaie settings van de vorige BioShock-games. Aan het hoofd van de studio staat een veteraan uit de industrie: Kelley Gilmore. De ontwikkelstudio zal vanuit twee kantoren werken, te weten het 2K Games HQ in de Bay Area en een kantoor in Montreal.

In een reactie zal Gilmore weten dat ze met een zeer ervaren team van ontwikkelaars aan de slag gaat:

We founded Cloud Chamber to create yet-to-be-discovered worlds – and their stories within – that push the boundaries of what is possible in the video game medium. Our team believes in the beauty and strength of diversity, in both the makeup of the studio and the nature of its thinking. We are a deeply experienced group of game makers, including many responsible for Bioshock’s principal creation, advancement and longstanding notoriety, and honored to be part of the 2K family as stewards of this iconic franchise.

Afgezien van de re-release van BioShock: The Collection in 2016 is de befaamde franchise al heel wat jaren stil. Het eerder genoemde BioShock: Infinite dateert alweer uit 2013. Ken Levine, geestelijk vader van de BioShock-serie, lijkt niet betrokken te worden bij dit nieuwe deel. Hij is vooral bezig met een nieuw project als studiobaas van Ghost Story Games, de nieuwe naam voor zijn vertrouwde studio Irrational Games.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren