Aankondiging Assassin’s Creed Ragnarok in februari?

Volgens geruchten zal Assassin’s Creed Ragnarok in februari volgend jaar worden aangekondigd. De game moet zich in de elfde eeuw in Ierland, Engeland en Scandinavië afspelen. Het lek spreekt over een aantal nog niet aangekondigde zaken die we vooralsnog met een korreltje zout moeten nemen. Zo zal de game op zowel de huidige als de volgende generatie consoles verschijnen en zullen de RPG-elementen uit Odyssey en Origins een terugkeer maken.

Qua gebieden zullen Londen en Plymouth speelbaar zijn als jij in de huid kruipt van een Deens Viking. Er is een discussie ontstaan op Reddit met meerdere mensen die zeggen kennis te hebben van het project en dus zegt iemand anders weer dat het mogelijk zal zijn om te kiezen uit twee protagonisten, zoals dat ook het geval was in Assassin’s Creed: Odyssey.

Ondertussen moeten we beseffen dat Ubisoft de game nog niet eens een heeft genoemd. De subtitel Ragnarok komt van een gerucht eerder dit jaar. Wat denk jij van de setting? Is het tijd om met Noorse mythologie aan de slag te gaan in de AC-universum? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    Sa.'s avatar

    Het gamejaar is niet goed afgesloten als er niet 4 á 5 leaks van AC naar buiten komen!

    Een Noorse setting lijkt me onwijs gaaf! Uit eerdere geruchten lees ik dat de combat en het freerunnen een balans tussen Origins-stijl en Unity-stijl moeten zijn, laten we het hopen!

    Je kan zeggen wat je wil van Unity, maar het freerunnen was ongelofelijk smooth, zeker het nieuwe systeem waarin je makkelijker naar beneden kunt vanaf een gebouw was in mijn ogen een van de betere toevoegingen aan de serie. In Origins en Odyssey was het freerunnen mijn inziens wat matiger, vooral omdat de wereld zo ontzettend groot was. Het klimmen van de bergen en rotsen voelde soms wat wonky aan. Ik hoop dat deze game dat beter doet!

    Dan de combat, ik hoop echt dat we van de “bullet sponge” af zijn, hoe vet ik het ook vond in Origins, was ik het in Odyssey eigenlijk alweer zat. RPG-elementen zijn tof, maar iemand 88x moeten slaan met je dual-handed zwaard van 8 meter lang voelt gewoon niet leuk na een tijdje.

    Ik denk dat ze voor de combat wederom naar Unity kunnen kijken, in deze game was je vooral bezig parreren en proberen de tegenstander te vermoeien. Toegegeven, in Untity vond ik de combat uiteindelijk om verkeerde redenen uitdagend (2 man valt je aan, 1 begint op afstand te schieten, dit schieten kan je niet dodgen of counteren), maar ik denk zeker dat er potentie in zit. Kijk naar Jedi: Fallen Order, in deze game heb je ook sterkere “humanoid” tegenstanders die je meermaals moet aanvallen. Ze houden het “realistisch” in die game door het toevoegen van een stamina balk, deze moet je eerst leeg krijgen voordat je een opening hebt om aan te vallen, lijkt me een uitermate geschikt systeem voor een AC game. Zo hou je de RPG elementen (betere wapens halen sneller de stamina van je tegenstander naar beneden), maar blijft het ook realistisch in de zin dat een goede swing met een hakbijl een tegenstander blijvende schade toericht.

  2.   
    Anoniem-1482395903's avatar

    Wauw AC deeltje 952, dat gaat vast weer heel vernieuwend en inspirerond zijn…

  3.   
    MaTriXX's avatar

    Laat maar komen, hopelijk ook weer varen erbij.

    Hoewel ik het varen enorm plezierig vond in Origins zou dat van mij op diezelfde manier terug mogen keren.

  4.   
    Anoniem-1769558096's avatar

    Dit kun je toch niet serieus menen? Unity had de meest gehandicapte besturing ooit

  5.   
    Anoniem-23757093's avatar

    Ashraf ismail en zijn team zijn bezig met het maken van deze game dus ik heb er wel vertrouwen in

  6.   
    Anoniem-1520454452's avatar

    Ze zouden is een keer Japan moeten doen. De samurai en Ninjas zijn een mooie basis die goed gebruikt kan worden.