Review: LEGO Jurassic World (Nintendo Switch)

Ports en remasters. Bezitters van de Nintendo Switch hebben het recht om er gek van te worden. Enorm veel games worden opnieuw uitgebracht voor Nintendo’s hybride-console. Zo ook LEGO Jurassic World. De game is inmiddels al vier jaartjes oud en wordt nu naar de Switch geslingerd. Zijn er schokkende verschillen te vinden, grafisch of gameplay-matig? We zijn voor je op onderzoek uit geweest.

Voor de uitgebreide review van LEGO Jurassic World verwijzen we je graag door. De DLC die destijds is uitgebracht zit bij deze Switch-versie automatisch in het pakket.

Andere consoles vs. Nintendo Switch

Op papier heeft de PlayStation 4 grafisch een streepje voor. In de praktijk merk je hier echter niet veel van tijdens het spelen van LEGO Jurassic World. De game draait vloeiend en ook in handheld-modus houdt de Switch zich prima staande. Mogelijk dat de echte fans zich een tikkeltje kunnen irriteren aan het blikkerige geluid dat wordt waargenomen wanneer er handheld wordt gespeeld. Maar voor de rest kan deze Switch-versie prima meekomen met de versies voor de andere consoles.

Voor wie?

De vraag is dan toch een beetje: Voor wie is deze release, vier jaar na initiële release, nog interessant? Ik denk dat de mensen die Jurassic World destijds hebben overgeslagen nu verleid kunnen worden om deze alsnog aan te schaffen. De game is offline en leent zich hierdoor erg goed voor de gamer die graag on the go een spelletje speelt. Er zit genoeg content in aangezien alle films (behalve Fallen Kingdom, natuurlijk) worden behandeld. Omdat ook de prestaties zeker niet tegenvallen kan LEGO Jurassic World niet uit je Lego verzameling ontbreken. Of dat nu op de PlayStation 4, pc of de Nintendo Switch is, maakt bar weinig uit en ligt aan je eigen voorkeur.

Heb je de game al gespeeld, dan is deze release toch wat minder interessant. Vernieuwing is niet aanwezig, op de toegevoegde DLC en wat nieuwe karakters na. Grafisch kan hij goed meedoen met zijn concurrenten en vooral de handheld-modus kan gamers over de streep trekken.

Lego Jurassic World voor de Nintendo Switch heeft een adviesprijs van 35 euro. Hoef je in ieder geval niet de volle pond te betalen als je weer op avontuur met Owen Grady wilt. Je kunt ook meedoen met de prijsvraag en de game winnen.

• Grafisch dik in orde
  • Handheld-modus is handig voor on the go

• Weinig vernieuwing