Star Wars Jedi: Fallen Order gebruikt spelmechanieken van onder andere Sekiro: Shadows Die Twice

In de laatste editie van Game Informer is een uitgebreid artikel verschenen over Star Wars Jedi: Fallen Order. De nieuwe Star Wars-game heeft al behoorlijk wat hype opgebouwd. Toch weten we nog maar weinig over de game, bijvoorbeeld hoe het vechten als Jedi precies werkt. Game Informer wist echter wat interessante weetjes los te peuteren bij lead combat designer Jason De Heras.

Volgens De Heras leent Star Wars Jedi: Fallen Order diverse spelmechanieken van de Souls-games en Sekiro: Shadows Die Twice. Allen zeer succesvolle games van ontwikkelaar FromSoftware. De dames en heren van Respawn Entertainment zochten naar een passende balans tussen de kracht van een Lightsaber en de uitdaging om een gevecht aan te gaan. Respawn besloot zodoende om vijanden te creëren die in één slag zijn uitgeschakeld. De standaard Stormtroopers zijn dergelijke kleiduiven. Je kunt hun schoten terugkaatsen en ze gaan vervolgens in één keer neer.

Vanaf dat punt wordt alles wat pittiger. Fallen Order kent diverse soorten vijanden die je Lightsaber-aanvallen kunnen blokkeren. Sommigen, zoals de Purge Troopers uit de E3-demo, zijn daar een stuk beter in dan standaard troopers. Alle vijanden die in staat zijn om te blokkeren hebben een zogeheten guard meter. Te vergelijken met posture uit Sekiro. Zodra je de guard van een vijand doorbreekt, kan je hem in één klap afmaken. Timing is daarbij ook belangrijk. Op het juiste moment een vijandelijke aanval pareren kan je een instant execution opleveren.

Star Wars Jedi: Fallen Order verschijnt 15 november voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.

  1.   
    mmx's avatar

    Laat maar eens zien ik ben benieuwd.

  2.   
    DB Ries's avatar

    May the Force be with us