PlatinumGames: Ook wij waren schuldig aan annulering Scalebound

Ongeveer tweeënhalf jaar geleden verscheen het treurige nieuws dat Scalebound was geannuleerd, waar uitgever Microsoft zijn excuses voor aanbood. Hoewel Microsoft de rechten op de naam Scalebound heeft verlengd en er begin dit jaar geruchten ontstonden dat de game exclusief naar de Switch zou komen, hebben we officieel niets meer van de game vernomen sinds de annulering.

Nu doet Atsushi Inaba, de directeur van ontwikkelaar PlatinumGames, echter een boekje open over de annulering van Scalebound tegenover Video Games Chronicles. Daarin zegt de beste man dat Microsoft niet de enige schuldige partij was bij dit debacle. Ook PlatinumGames zou willen dat het dingen destijds anders had gedaan. Hoewel de annulering dus door Microsoft werd beslist en naar buiten gebracht, vindt Inaba dat deze gigant niet de enige is die kritiek verdient.

Vanwege contractuele beperkingen mag Inaba niet in detail treden inzake de ontwikkeling van Scalebound, maar hij zegt dat hij niet wil dat Microsoft alle blaam over zich heen krijgt, terwijl zij juist de kans boden aan PlatinumGames om de game te maken. Hij heeft dan ook niets anders dan dankbaarheid richting de Xbox-maker.

Inmiddels is PlatinumGames natuurlijk verdergegaan naar andere projecten, zoals het aanstaande Astral Chain. Ook wordt momenteel aan Bayonetta 3 gewerkt, maar verder hebben we daar geen informatie over.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen geven, gebruik hiervoor de links bovenaan de pagina