Mocht je denken dat de Unreal Engine 4 zo langzaam maar zeker aan het einde van diens Latijn begeeft, dan heb je het gruwelijk mis. Met de juiste plug-ins (en wat bloed, zweet en tranen van je videokaart) is de ontwikkelomgeving van Epic Games nog altijd high-end genieten. Renderbedrijf Quixel maakt dat wederom hard, met een wel erg markante kortfilm die hun zogenaamde “Megascans”-bibliotheek gebruikt.
Het fotorealistische promotiefilmpje is misschien niet rijk aan inhoud, maar laat wel zien hoe bizar scherp Unreal Engine 4 bepaalde plaatjes uit kan draaien. Dat klinkt als een flinke taak voor je gemiddelde NASA-systeem, maar ook op een schappelijke game-pc (met bijvoorbeeld een GeForce GTX 1080 Ti) moet de aangezichten nog relatief vlot uit kunnen spuwen.
Quixel onderstreept zelf: enkel met hun plug-in en de basisversie van Unreal Engine 4 moet het onderstaande mogelijk zijn. Zelfs de technologie van NVIDIA Ray Tracing is niet benodigd geweest voor de volgende, real-time resultaten:
🍞 De Lunchtip is een (werk)dagelijkse rubriek waarin we interessante content rondom gaming delen. Van diepe documentaires tot gortdroge memes; je vind het doordeweeks in de middag op Gamersnet!
Heb je zelf een goede tip voor de lunchpauze? Geef het door via de Hub, Discord of Twitter en verrijk de middag van je medegamer!