Treyarch past lootboxes Black Ops 4 aan na ophef van spelers


Een verlate en slordige implementatie van lootboxes gaat niet altijd even voorspoedig, zo heeft Call of Duty: Black Ops 4 de afgelopen dagen maar weer bewezen. Niet lang nadat ontwikkelaar Treyarch het schietspel voorzag van zogenaamde Cases met beloningen, moest de distributie daarvan alweer op de schop.

Spelers maakten hun onvrede hoorbaar over de Cases, nadat bleek dat ze te langzaam verdiend konden worden, terwijl de uitrol van de lootboxes zelf eerdere beloftes van Treyarch tegensprak. Extra content kon immers al gescoord worden door direct pay aankopen en een betaalde soort battle pass, waar de ietwat louche lootboxes nog eens bovenop kwamen.

Sinds afgelopen vrijdag heeft Treyarch daarom een reeks aanpassingen uitgerold over de Cases. Vanaf heden zijn de doosjes onderdeel van het Contraband-progessiesysteem, ook na het bereiken van Tier 100. Daarbovenop worden de Cases nu ook eens twee keer zo snel verdiend buiten het hoger gelegen Contraband-systeem.

Om reeds aangebrachte pijn te verzachten, zijn de aanpassingen ook in retrospect doorgevoerd. Spelers die bijvoorbeeld al boven de Tier 100 zitten, krijgen met terugwerkende kracht hun Cases toebedeeld, afhankelijk van hoe ze die verdiend zouden hebben volgens de nieuwe regels.

De veranderingen omtrent het lootbox-systeem werden uitgerold als onderdeel van de laatste grote update, die onder meer ook de Hot Pursuit-modus en updates voor de World League in het spel meebrengt. Meer over al die aanpassingen en bugfixes zijn te vinden op een officiële Reddit-post vanuit Treyarch.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren