Met een nieuwe download en installatie aanstaande, kijkt ontwikkelstudio Rare niet alleen naar het verkleine van Sea of Thieves‘ datapakketje. Nee, ook de game zelf moet mogelijk op de schop voor een wat verfijndere balans onderling.
In zijn wekelijkse Developer Update spreekt Executive Producer Joe Neate van een aantal mogelijke veranderingen aan het “persoonlijk” vechten in de jolige piratensimulator. Niet alleen werd daarbij gesproken over de nu beruchte “Double Gun Exploit”, maar wellicht veel meer dan dat.
De veranderingen aan de Sea of Thieves‘ combat worden allereerst getest en verfijnd middels het Pioneer-programma, waar een selecte groep piraten toegang tot heeft. Hierin wordt geëxperimenteerd met andere herlaadtijden, bullet drop en alternatief zwaardspel.
Heel specifiek spreekt Neate er verder nog niet over; dat is klaarblijkelijk iets voor later. Mogelijk zelfs tijdens de nieuwe uitzending van Inside Xbox op 5 februari, toevallig nét de avond voor de aanstormende update voor Rare’s zeewereld.
Wij van Gamersnet houden de mogelijke veranderingen uiteraard nauwgezet in de gaten. Niet alleen omdat we bijtijds nog verdrinken in een waterige verslaving, maar vooral ook omdat we de combat al sinds de release als “klungelig” ervaren — waarvan akte in onze oorspronkelijke Sea of Thieves review.