Slecht nieuws voor spelers die hun sterven in Black Ops 4’s Blackout-modus altijd maar afschrijven op de “onhandige menuutjes” bij iemand anders lijk. Waarom? Omdat die binnenkort flink op de schop gaat. Treyarch is erop uit de user interface (UI) van het looten flink te verbeteren, en daarvan doet een eerste teaser nu al de ronde.
Design Director van de laatste Call of Duty, David Vonderhaar, deelde op zijn persoonlijke Twitter-account al een eerste proefversie van hoe de update ingrijpt op de looting-mogelijkheden. En die zou gameplay al stukken overzichtelijker moeten maken.
Don't tell anyone I tweeted about this. "They" get mad.
… new Stash UX is in dev builds, being playtested, actually tested by QA,, and we are bug fixing. Current design debate: 2 rows of 5 or 3 rows of 5. 3 rows means less tabbing in a death stash, but less uses more screen. pic.twitter.com/WZmspp1jO9
— Lord Vonderhaar (@DavidVonderhaar) 5 januari 2019
Het menu bestaat niet langer een scroll van alle afzonderlijke voorwerpen op een lijk, maar eerder een verkleind raster van 2 bij 5 tegeltjes. Deze wordt in het klein onderaan het scherm (boven de Quick Equip) afgebeeld, waardoor je ook nog de directe omgeving in de gaten kunt houden.
De vraag is nu vooral of het menuutje bij twee rijen van vijf blijft, of drie. Vonderhaar en zijn team wegen af of meer of minder “tabjes” de overzichtelijkheid ten goede komen, aldus zijn reeks tweets.
Wat jij? Oogt dit al als de gewenste verbetering voor jou en je controller, of zouden we beter af zijn met meer/minder rijen aan post-mortem “erfenissen”?