Bij Square Enix lijkt er plots aardig wat stront aan de knikker als het aankomt op de Final Fantasy-franchise. Nadat gisteravond al bleek dat producent Hajime Tabata opgestapt is, lijken de gevolgen zich absoluut niet te beperken tot het annuleren van drie DLC-pakketten voor Final Fantasy 15; ook de pc-versie moet eronder lijden.
De zogenaamde “Windows Edition” van de laatste, grote Final Fantasy is weliswaar eerder dit jaar verschenen, maar ontbreekt nog altijd aan een paar beloftes rondom optimalisatie en quality of life. Maar nee; ook daarvan lijkt de productie plots compleet gestaakt.
Onder meer de ondersteuning voor mods, implementatie van Vulkan API en een mogelijke visuele upgrade in de vorm van DLSS-technieken en ray tracing lijken nooit meer werkelijkheid te worden voor Final Fantasy 15. Square Enix gaf dat zelf toe, zo meldde DSO Gaming recentelijk.
Final Fantasy 15 verscheen oorspronkelijk op 29 november 2016 voor PlayStation 4 en Xbox One. Sinds 6 maart 2018 is het spel ook speelbaar op Windows-pc’s, waarop Square Enix nog verder voort wilde borduren met betere technieken en een vergrote focus op mods. Van dat laatste hoeven we voorlopig dus geen teken van leven meer te verwachten.
Meer weten over wat Square Enix met de laatste Final Fantasy wél afleverde? Lees onze volledige Final Fantasy 15 review voor meer lovende woorden over deze (al dan niet imperfecte) dijk van een J-RPG.
Nergens voor nodig…. Onbegrijpelijk want ze kunnen gewoon doorgaan… En die producent is simpel te vervangen…
Het enige dat ik zonde vind is dat ze een parel van een game zo naar de klote hebben kunnen laten gaan..
Voortaan ff terugkijken naar de oudere delen en daar misschien iets van leren..
@tranceguy: Zullen ze mogelijk, uiteindelijk ook wel doen, maar ze moeten in ieder geval even stil staan met de vraag: Hoe gaan wij dat nu doen?