Zojuist uit de doeken gedaan op de Rockstar Newswire; een publieke beta voor Red Dead Online. Het multiplayer-gedeelte van Red Dead Redemption 2 moet in november nog lanceren, maar gaat allereerst de wereld in als een open testfase.
Red Dead Online is, net als GTA Online, een online wereld die verdergaat op de fundering van diens singleplayer weerszijde. In deze open wereld multiplayer kunnen spelers hun eigen karakter spelen en op coöperatieve, competitieve en blijkbaar ook narratieve wijze meer Red Dead beleven.
De Red Dead Online Beta moet Rockstar helpen met het bepalen van de grootte van de game, waarvoor de ontwikkelstudio mogelijk nu al wat ‘turbulentie’ voorspelt. Aan de hand van de testfases dienen foutjes uit de formule gehaald te worden, terwijl er geruimd wordt voor creatieve ideeën over wat de wereld nog meer in zou kunnen houden.
Red Dead Redemption 2 verschijnt aanstaande 26 oktober op PlayStation 4 en Xbox One. Elke speler met een kopietje van de game, krijgt automatisch toegang tot de eerste (test)fases van Red Dead Online.
Uiteraard zit je op Gamersnet goed voor het laatste nieuws over Red Dead Redemption 2, alsmede meer informatie over Red Dead Online. Blijf je ogen op onze horizon houden voor bakken met rode, dode coverage…
Gaat rockstar nu ook al half klare spellen afleveren het word steeds gekker
@Mike2165: Dit is anders grofweg hetzelfde concept als met Grand Theft Auto 5. Die lanceerde aanvankelijk ook zonder GTA Online; dat werd over verloop van een paar maanden uitgerold.
Bij die game schemerde het al een beetje door, maar het lijkt erop alsof Rockstar die twee segmenten ook wat meer als zijnde losse games/experiences ziet. In wezen dezelfde fundering, maar heel anders qua marketing (en misschien ook wel development teams).
Openbare beta klinkt beetje als echt open, gratis en voor iedereen. Lijkt me meer dat ze het zo noemen zodat al het geklaag afgewimpeld kan worden met: het is maar een beta. Zal waarschijnlijk niet heul beta aanvoelen
@someone else: Ze kondigen anders zelf al wel wat ‘turbulentie’ aan, en dat ze willen experimenteren met de grootte van de online wereld. Naar mijn klinkt dat alsof Rockstar wel degelijk van plan is het een en ander te tweaken, op basis van wat ze in november ontdekken.
Althans, dat hoop ik dan. Het zou mooi zijn als Red Dead Online al meteen iets meer in tune is met wat het volk wil zien/spelen.
@someone else: Snap dat je dat denkt, echter is de beta alleen beschikbaar bij aankoop van RDR2. Maar ik zie je punt wel, de term ‘beta’ voelt soms eerder als een excuus voor een té vroege launch dan echt als een testfase. Dat gezegd hebbende, vind ik het wel fijn dat R* al aangeeft dat het rommelig kan zijn…. dat hadden we bij GTA Online ook graag van te voren geweten haha!
@Sa.: ja nee dat is precies wat ik bedoel, dat het wss meer net als gta online is en dat ze het gok ik uit voorzorg zo brengen. Niet zoals pubg vol crashes en bugs in beta was
Dit had ook graag gezien bij Fallout 76 (die ik dus niet ga aanschaffen)