Het is inmiddels algemeen bekend dat No Man’s Sky de grote beloftes niet heeft kunnen waarmaken. Veel spelers waren om deze reden teleurgesteld en pc-bezitters vroegen zelfs massaal hun geld terug. Naar aanleiding van deze ophef heeft PlayStation-baas Shuhei Yoshida toegegeven dat de PR-strategie van No Man’s Sky imperfect was.
Yoshida begrijpt dat No Man’s Sky-maker Sean Murray zoveel kritiek heeft gekregen. De man deed in aanloop naar de release veel beloften die hij uiteindelijk niet kon waarmaken:
I understand some of the criticisms especially Sean Murray is getting, because he sounded like he was promising more features in the game from day one.Volgens Yoshida was dit geen goede PR-strategie. Murray is volgens hem een ontwikkelaar en geen marketingmens. Tegelijkertijd benadrukt Yoshida dat ontwikkelaar Hello Games hard zijn best doet om de beloofde features alsnog toe te voegen:
It wasn’t a great PR strategy, because he didn’t have a PR person helping him, and in the end he is an indie developer. But he says their plan is to continue to develop No Man’s Sky features and such, and I’m looking forward to continuing to play the game.Toen Yoshida gevraagd werd of hij denkt dat de No Man’s Sky-ophef schade heeft toegebracht aan het merk “PlayStation”, antwoordde hij ontkennend. Yoshida gaf aan zeer tevreden te zijn over zowel de game als diens verkoopcijfers.
(null)
Sony baas vindt het geen goede martketing strategie maar is wel tevreden over de verkkoopcijfers. Sony baas vindt het stiekem toch wel een goede marketing strategie.
Meneer draait in een paar zinnen een paar keer compleet om. Trainen ze daar bij Sony in het liegen en draaien tegen consumenten?
Als je iets niet kan waarmaken, zeg het dan ook gewoon niet. Heb je er later gaan gezeik over.
En nog stinken er massaal mensen in die Sony nog steeds heilig vinden.
Liegen is niet zo’n hele goede marketing strategie? Wat een inzicht.
scherpe analyse! 😉 Hoop dat ze nog wat moois van de game weten te maken.
Ik wacht wel geduldig tot hij flink afgeprijsd is.