In mei voegde Bethesda mod-ondersteuning toe aan de Xbox One-versie van Fallout 4 en het was destijds de bedoeling dat de PlayStation 4 snel zou volgen. Een maand later liet Bethesda echter weten dat de mod-ondersteuning voor de PlayStation 4-editie voor onbepaalde tijd uitgesteld was en nu blijkt dat alle plannen definitief van de baan zijn.
Op zijn blog meldt Bethesda dat de oorzaak ligt bij Sony. Het bedrijf wil de techniek die nodig is om mods fatsoenlijk te laten werken, niet toestaan op het PlayStation Network:
After months of discussion with Sony, we regret to say that while we have long been ready to offer mod support on PlayStation 4, Sony has informed us they will not approve user mods the way they should work: where users can do anything they want.Bethesda vertelt net zo teleurgesteld te zijn als de fans en hoopt dat Sony snel van gedachten verandert:
Like you, we are disappointed by Sony’s decision given the considerable time and effort we have put into this project, and the amount of time our fans have waited for mod support to arrive. We consider this an important initiative and we hope to find other ways user mods can be available for our PlayStation audience. However, until Sony will allow us to offer proper mod support for PS4, that content for Fallout 4 and Skyrim on PlayStation 4 will not be available.Om bovenstaande redenen is de mod-ondersteuning voor Skyrim: Special Edition ook van de baan. De pc- en Xbox One-versies van beide games zijn wel uitbreidbaar met mods.
hoeveelste keer is dit dat sony een grote fout maakt?
Zal denk ik een goede reden voor zijn? Sony is ook niet dom en weet ook dat dit niet positief wordt ontvangen. Balen voor console players.
Dit is gewoon puur valse beloftes en adverteren van content die er niet gaat komen door Sony.
But again, Iemand op een andere site heeft dit bij de comments gezegd –>
Maar waarom kan Microsoft het dan wel met de Xbox? Bovendien worden de mods geschreven/gemaakt via de mod tools van Bethesda.. Je moet een (zeer) knappe geest hebben wil je daaromheen werken om andere mensen het leven zuur te maken. Bovendien zijn de games van Bethesda sowieso single-player only…
Een dikke middelvinger naar sony.
Echt heel erg kut dit, hier keek ik heel erg naar uit en ik snap nog steeds niet waarom ze dit niet laten doen.
Dutch – geloof me maar, je bent bij Mods afhankelijk van een API – dat houdt in dat je enkel kan coderen wat de developers je toestaan om te coderen. Geen security-issues tenzij de API van Bethesda niet door de screening zou komen.
Modden is voor dikke fappende cheetos etende PC nerds die hun sperma vingers afvegen aan hun 300 euro Razer toetsenbord en muis met 16 extra knoppen.
This is for the Players ow wacht :).
Heb nog nooit mods gespeeld maar had het hier wel willen kijken. Jammer maar weet ook niet wat ik ga missen door gebrek aanervaring met mods. Vind het overigens wel vreemd dat Xdoos het wel doet en PS niet.
Doet me denken aan de PS3’s Linux support.
En hier zijn de fakkels en hooivorken weer, en zonder goede reden deze keer.
Bethesda wijst hier met de vinger maar geeft geen concrete redenen?
Zeeeeer verdacht. Waarschijnlijk willen ze de redenen verbergen zodat mensen er niet achter komen dat zij misschien zelf de reden zijn waarom de onderhandelingen op de klippen zijn gelopen.
Niet dat mensen ook maar een seconde aan die mogelijkheid denken.
Tja dan moet je maar een xbox kopen he. Want deze console is echt ‘for the players’
Sony is aan het stunten de laatste tijd..
Dit zou geloofwaardig zijn ware het niet dat het gewoon kan bij Microsoft. En als het bij de ene console fabrikant kan, dan is er echt geen reden waarom het bij Sony niet zou moeten kunnen. Technisch of bureaucratisch het ligt vermoedelijk wel aan Sony.
(null)