We zijn niet ‘bulletproof’, aldus Sony

De laatste tijd hobbelt het online netwerk van Sony Computer Entertainment op de PlayStation 4 en het bedrijf verontschuldigt zich diep voor de problemen. De lancering van firmware update 2.0 verliep immers niet bij iedereen soepel, waardoor sommige consoles niet meer uit de Rust-modus kwamen.

Dealing with network and digital – I’m not trying to spread or deflect anything, but dealing on such a robust network is a tricky experience. The good thing is we’ve launched 2.01, which has fixed the rest mode, and has fixed the YouTube app.
Sony doet haar best zo snel mogelijk te reageren op ontwikkelingsfouten. Michael Ephraim, PlayStation 4-baas in Australië, zegt dat werken met een robuust netwerk en de digitale wereld een lastige ervaring is. Het goede is dat het bedrijf al snel met firmware update 2.01 kwam, die de problemen met de Rust-modus en de YouTube app heeft verholpen, aldus Ephraim.
It was very unfortunate. We hate that. The network was down during the 2.0 release. It’s very unfortunate. Those things are gonna happen over time. We’re not bulletproof on those things. I think the good thing is, we reacted quickly and the fix is out, about two or three days after. So we apologise. Like I said, dealing with global network loads and concurrent users for a platform that is ever expanding because of our sales being so strong is tricky at times, and we’re not infallible.
Het was een ongelukkige situatie, gaat de beste man verder, en Sony haat het als zulke problemen zich voordoen. Helaas gebeuren zulke mankementen wel eens, het bedrijf is immers niet ‘bulletproof’, zo wordt gesteld. De snelle reacties zijn volgens Michael Ephraim wel positief, maar in tijden dat de PlayStation 4 zo goed verkoopt blijft de kans op problemen aanwezig.

  1.   
    Thijs.'s avatar

    Je merkt wel dat Sony haar best doet om het goed te krijgen.

  2.   
    Metalhead95's avatar

    zal is tijd worden zeg jezus…

  3.   
    Moodey's avatar

    Rome was ook niet in een dag gebouwd :p